شناسایی متهم سفر مرگبار مهاجران

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۵۱
شناسایی متهم سفر مرگبار مهاجران

 واشنگتن پست:

جیمز متیو بردلی راننده‌یی که اجساد 9 مهاجر در کامیون او پیدا شده بود، مجرم شناخته شد. پلیس ایالت تگزاس روز یک‌شنبه در کامیونی که مقابل یک فروشگاه پارک شده بود 9 جسد پیدا کرد. راننده این کامیون به خاطر مرگ این افراد که مهاجران احتمالا غیرقانونی بودند، رسما به قاچاق انسان متهم شد. جیمز متیو بردلی مردی ۶۰ ساله اهل ایالت فلوریدا، راننده کامیون مذکور در دادگاه فدرال به خاطر انتقال غیرقانونی مهاجران برای کسب درآمد که به مرگ آنها منجر شده، متهم شده است.

چارلز هود رییس اداره آتش‌نشانی شهر سان آنتونیو، می‌گوید دست‌کم ۲۸ نفر، ازجمله چندین کودک، زنده از کامیون بیرون آورده شدند که ۱۷ نفر از آنها دچار عواقب ناشی از گرمازدگی شده‌اند.

ویلیام مک منوس رییس پلیس شهر سان آنتونیو نیز گفته به این پرونده در چارچوب جرایم قاچاق انسان رسیدگی خواهد شد.

 نیویورک تایمز:

داماد دونالد ترامپ اتهام تبانی با روسیه را رد کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، جرد کوشنر، در جلسه تحقیق مجلس سنا، در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری شهادت داد و پس از خروج از جلسه سنا اعلام کرد «تمام کارهای من درست بودند و در چارچوب روند عادی کارزار انتخاباتی صورت گرفتند.» همچنین کوشنر پیش از حضور در این جلسه نیز در بیانیه‌یی هرگونه ارتباط «نامناسب و نامتعارف» یا استفاده از منابع مالی روس‌ها برای فعالیت‌های تجاری خود را رد کرده بود. حدود دو ماه پیش، روزنامه‌های امریکایی واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز مدعی تماس داماد دونالد ترامپ با دولت روسیه شده بودند. ازجمله ادعاهای مطرح شده این بود که در دسامبر ۲۰۱۶، جرد کوشنر از سرگی کیسلیاک سفیر روسیه در امریکا خواسته بود یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

 گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از پدر و مادر چارلی گارد، به توقف تلاش‌ها برای زنده ‌نگه ‌داشتن این کودک پرداخت. به گزارش این روزنامه، پاپ فرانچسکو رهبر کاتولیک‌های جهان، روز سه‌شنبه برای زنده ماندن چارلی گارد، نوزاد ۱۱ماهه بریتانیایی که به یک بیماری صعب‌العلاج مبتلاست و پدر و مادر وی دعا کرد. مدت‌هاست بیماری نادر و صعب‌العلاج ژنتیکی چارلی، خبرساز شده است. او نابینا و ناشنواست و مرتب دچار تشنج می‌شود. متخصصان بریتانیایی می‌گویند احتمال درمان او صفر است و برای ادامه نیافتن درد و رنج این نوزاد، از مدت‌ها پیش خواستار قطع دستگاه‌های متصل به وی شده بودند. پدر و مادر چارلی اما می‌خواستند با انتقال وی به امریکا فرزندشان را دست‌کم زنده نگه دارند تا شاید درمان‌های تجربی، سلامتی را به او بازگرداند. سرانجام روز دوشنبه، پدر و مادر چارلی گارد پیگیری حقوقی زنده نگه داشتن نوزاد ۱۱ماهه خود را متوقف کردند.

 

ارسال نظر