استعفاهای زنجیره‌ای مقابل ترامپ

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۲۳
استعفاهای زنجیره‌ای مقابل ترامپ

  نیویورک‌تایمز:

 این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از استعفای سخنگوی کاخ سفید منتشر کرده است. طبق این گزارش، دلیل استعفای شان اسپایسر، اختلاف نظر با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در ماجرای انتصاب مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید بوده است. پس از این استعفا، کاخ سفید در دو بیانیه جداگانه از موافقت ترامپ با کناره‌گیری ‌شان اسپایسر از سمت سخنگویی این مجموعه و انتصاب سارا ساندرز به عنوان جانشین او خبر داده است. در بیانیه کاخ سفید به نقل از رییس‌جمهوری امریکا، از خدمات اسپایسر از زمان روی کار آمدن ترامپ قدردانی شده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: شان اسپایسر (سخنگوی مستعفی کاخ سفید) فرد خارق‌العاده‌یی بود که رسانه‌های جعلی به‌شدت او را اذیت کردند، ولی آینده‌اش روشن است. شان اسپایسر در پیامی نیز در توییتر خود گفت که با وجود استعفا تا ماه آگوست به شغل خود به عنوان سخنگوی کاخ سفید ادامه خواهد داد.

  واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود از یک استعفای دیگر در تیم ترامپ خبر داد. طبق گزارش واشنگتن‌پست، سخنگوی تیم حقوقی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا از استعفای خود خبر داد. مارک کورالو طی بیانیه‌یی بدون اشاره به جزییات استعفای خود را اعلام کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها در گزارش‌های خود از شکل‌گیری تیم حقوقی جدید ترامپ خبر می‌دهند. تیم حقوقی رییس‌جمهور امریکا دنبال مقابله با تحقیقات تحت‌رهبری رابرت مولر درباره ارتباط کارمندان و نزدیکان ترامپ با روسیه است. آن‌طور که این روزنامه نوشته است، استعفای پی‌درپی افرادی که به تحقیقات درباره ارتباط ترامپ با روسیه می‌پردازند، پشت رییس‌جمهوری امریکا را خالی می‌کند.

  فایننشیال‌تایمز:

صفحه اول این روزنامه در گزارشی به تاثیر تحریم‌های امریکا علیه روسیه بر قیمت نفت پرداخته است. به گزارش فایننشیال‌تایمز، تحریم‌های اعمالی مجلس سنای امریکا علیه روسیه باعث تغییر قیمت جهانی نفت شد. پیش‌بینی می‌شود که این تحریم‌ها، در مشاغل امریکایی که وابسته به صنایع نفت و گاز هستند، به‌شدت تاثیر منفی خواهد داشت. بر این اساس، مدیران نفتی نسبت به آثار معکوس این تحریم‌ها هشدار داده و آن را ریسک بزرگی برای صنعت نفت معرفی کرده‌اند. کارشناسان اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها می‌تواند باعث ضربه به شرکت‌های نفت و گاز امریکا در دیگر کشورهای جهان شود. از طرفی نمایندگان جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان درصدد اصلاح این لایحه قانونی به دلیل نگرانی برخی شرکت‌های نفت و گازی امریکایی هستند، به این دلیل که تحریم‌های ضدروسی ممکن است مانع از آن شود که این شرکت‌ها از دسترسی به معاملات پرسود خارجی محروم شوند.

 

ارسال نظر