دست‌های رنگی وندالیسم

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۴۳
دست‌های رنگی وندالیسم

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان از شناسایی و پیگیری عاملان نقاشی روی دیوارهای بافت تاریخی اصفهان خبر داد.

به گزارش میزان، فریدون الهیاری گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان روز گذشته پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام و پیگیری را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: اثر حاشیه‌ساز روی دیوار خانه‌یی در محله سنگ‌تراشان بازدید شده، هر چند این خانه واجد ارزش نبوده اما این محله جزو بافت تاریخی شهر اصفهان است و به عاملان این اتفاق تذکر داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان درباره پیگیری پاک کردن این آثار نیز گفت: اداره کل میراث فرهنگی به عاملان این تذکر را داده که به سرعت اثر را پاک کنند در غیر این صورت از آنها شکایت خواهد شد.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از نقاشی کردن چند دیوار با دست در بافت تاریخی اصفهان جنجال‌برانگیز شد. این نقاشی که بسیاری از اهالی هنر اصفهان به آن معترض شدند، گروهی را در حال نقش زدن روی دیوار‌ها با دست‌های رنگی نشان می‌دهد. همچنین مسوولان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان نیز اقدامات لازم برای جلوگیری و رفع این اتفاق را انجام داده‌اند. اهالی شهر اصفهان نیز با اعتراض به این اقدام درخواست پاک کردن و جلوگیری از ادامه این کار را داشتند. گفتنی است تعرض به بناها، بافت تاریخی و اموال عمومی نوعی از وندالیسم است. هنوز مشخص نیست این گروه با اجازه چه نهادی به جان دیوارهای شهر اصفهان افتاده‌اند و مخدوش کردن بافت تاریخی را رواج می‌دهند.

در تصاویر منتشر شده از این اقدام محله سنگ‌تراش‌های اصفهان که دارای بناهای واجد ارزش هست، دیده می‌شود. همچنین پیاده‌رو پشت پردیس دانشکده هنر اصفهان که خود بنای تاریخی است نیز توسط این گروه با دست رنگی شده است. شهروندان اصفهان نیز در فضای مجازی به‌شدت نسبت به این اتفاق اعتراض کرده‌اند.

 

ارسال نظر