در شهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۳۲

 انتقاد از ابهام در زمان آغاز به کار شوراهای شهر

مرتضی الویری، منتخب تهران، ری و تجریش در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه در شهرداری و شورا فساد به فرم‌های مختلف نهادینه شده است، گفت: علت این فساد نیروی انسانی و قوانین و مقررات است.

به گزارش ایسنا، الویری در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلان‌شهرها، همچنین با انتقاد از ابهام در زمان آغاز به کار شوراها در کشور افزود: در حال حاضر کاری که برای انتخاب شهرداری می‌کنیم با توجه به وجود ابهام در زمان آغاز شوراها کمی برنامه‌ریزی‌ها را سخت می‌کند. لازم است که بدانیم از چه زمانی باید کار خود را به صورت رسمی آغاز کنیم. اعلام می‌شود که مقامات منتظر نظر شورای نگهبان هستند. این در حالی است که می‌توان با یک تلفن در این خصوص رفع ابهام کنیم لذا درخواست می‌کنم که هر چه زودتر این مورد به صورت مشخص اعلام شود. در این همایش محمد سالاری، مرتضی الویری، حسن رسولی، حق‌شناس و نژادبهرام به عنوان نمایندگان منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش حضور یافتند.

 سبقت هزینه‌ها از درآمدها در 800 شهرداری

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: امروز وارث مجموعه‌یی از شهرها و روستاها به صورت غیرمتعادل و غیرمتوازن هستیم که ناشی از نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی غلط ظرف 60 سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، رحمانی‌فضلی در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور گفت: در حال حاضر بیش از 800 شهرداری در کشور هزینه‌هایی بیش از درآمدشان دارند و تنها از طریق مالیات بر ارزش افزوده امور خود را می‌گذرانند.

البته همین منابع موجود در شهرداری‌ها درست استفاده نمی‌شود و متاسفانه حسابرسی دقیق صورت نمی‌گیرد و بدتر از همه حیات و محیط زیست شهری فدای کسب درآمد می‌شود. بی‌تردید باید بهره‌وری منابع را افزاش دهیم. امروز بزرگ‌ترین مشکل در کشور عدم اطلاع از درآمدها و هزینه‌هاست که این موضوع در شهرداری‌ها بیشتر دیده می‌شد. باید بدانیم که حسن نیست که به شهردار اختیار تام بدهیم و در مقابل پاسخگو نباشد. باید شاخص هزینه‌ها و درآمدها مشخص شود و شهردار پاسخگو باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: باید در پایان دوره و پس از چهار سال خدمت به مردم، پرونده مطلوبی داشته باشیم آیا پرونده شوراها تا به امروز مطلوب بوده و شرایط حیات و زیست شهری فعلی به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم، مطلوب نبوده است.

 بیشتر نقاط کشور تا 1.5 درجه گرم‌تر می‌شود

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در فصل تابستان تا اوایل مهر ماه سال جاری شاهد افزایش نیم تا 1.5درجه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور نسبت به حد نرمال آن خواهیم بود.

داود پرهیزکار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در 3دهه اخیر بحث گرمایش جهانی بسیار مطرح شده و طی 100سال اخیر افزایش تولید دی‌اکسید کربن و غلظت زیاد این گاز در جو زمین مانع خروج تابش زمینی شده و در نتیجه دمای هوا در کره زمین یک درجه افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بررسی‌های اخیر در سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی اردیبهشت ماه 96 تمام مناطق کشور شاهد افزایش دمای هوا بین 6/0 تا 2.5درجه نسبت به حد نرمال بوده است.

رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در مجموع کل مناطق کشور شاهد افزایش 1.4‌درصدی دمای هوا بوده‌ایم، گفت: با توسعه صنعتی و افزایش تولید گازهای گلخانه‌یی در جهان، دمای کره زمین نسبت به دوره قبل از صنعتی شدن یک درجه افزایش یافته است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در تهران شرایط تابستانی از نیمه خرداد ماه به بعد خود را نشان می‌دهد و دمای هوا در پایتخت رو به افزایش می‌رود و به طور معمول بیشترین رکورد ثبت دمای هوا در کشور از نیمه تیر ماه تا نیمه مرداد ماه هر سال است.

رییس سازمان هواشناسی کشور درباره افزایش دما در استان خوزستان در روزهای اخیر نیز یادآور شد: شرایط دمای هوا در این استان تاکنون روند طبیعی داشته و دمای 54 درجه سلسیوس در اهواز دارای سابقه است.

 

ارسال نظر