چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۲۲

حوزه زغال‌سنگ، چالش جدی استان کرمان

کرمان|

روزنامه 14تیر شمار ه 861رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: چالشی که استان کرمان درگیر آن است، در حوزه زغال‌سنگ است که قیمت تمام شده آن به‌واسطه نیروی انسانی مازاد بالاست و امیدواریم با دریافت یارانه بخش زغال، با کاهش نیروها و بازنشسته کردن شماری از آنها، بخشی از مشکل را کم کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی حسینی‌نژاد دیروز در همایش «معدن، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: 30درصد فعالیت‌های معدنی کشور در استان کرمان در حال انجام است و صنعت، معدن و تجارت سهم 37 درصدی در جی‌دی‌پی استان دارد که براساس برنامه‌ریزی و چشم‌انداز این سهم به 48درصد افزایش خواهد یافت. او افزود: بخش معدن استان کرمان سهم 39درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و ذخایر معدنی شناسایی شده استان از 4.7میلیارد تن به 5.8میلیارد تن در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است. حسینی‌نژاد تصریح کرد: اتفاقات خوبی در تکمیل زنجیره فولاد و مس در استان کرمان افتاده و استخراج مواد معدنی از 45 به 63میلیون تن افزایش یافته که تا پایان برنامه ششم توسعه به 90میلیون تن برای تامین نیاز صنایع فرآوری استان خواهد رسید. او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 24 و نیم میلیون تن تولید کنسانتره در استان کرمان داریم که تا پایان سال 98 به 32 میلیون تن افزایش می‌یابد و 15میلیون تن تولید گندله داریم که به 28میلیون تن تا پایان 98 می‌رسد.

 

پرهیز از خام‌فروشی محصولات در قم

قم|

روزنامه 14تیر شمار ه 861معاون رییس‌جمهور گفت: استان قم باید از خام‌فروشی محصولات مختلف از جمله سنگ پرهیز کرده و ارزش افزوده در این محصولات به وجود بیاورد.

به گزارش مهر، زهرا احمدی‌پور دیروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی که در استان قم مطرح می‌شود عام و مربوط به تمام کشور است، اظهار کرد: محدودیت‌هایی که در تسهیلات و مالیات و... وجود دارد در همه کشور هست. او با اشاره به رسالت ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید بتواند اجماع‌سازی کند تا تمام دستگاه‌ها برای یک هدف مشخص همسو شوند و تاب‌آوری اقتصاد را افزایش دهند. رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید درراستای کاهش آسیب اقتصادی و مقاومت در برابر شوک‌های اقتصادی تلاش کنیم، افزود: باید اقدامات ما درمانی باشد تنها به فکر مسکن برای مشکلات اقتصادی نباشیم. او ادامه داد: رویکرد باید به این سمت برود که نظارت کنیم بر اینکه پروژه‌ها متوقف نشده و ظرفیت‌سازی برای ایجاد اشتغال و افزایش توان تولید صورت بگیرد. احمدپور با اشاره به صحبت مدیران قم درباره اینکه محوریت اقتصاد در قم گردشگری است، ادامه داد: باید تاثیر گردشگری بر اقتصاد قم مشخص شود. باید ببینیم که آیا اقتصاد قم تحت تاثیر گردشگری واقعا می‌تواند دچار تحول شود؟

 

31هزار و 580 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت

چهارمحال‌‌وبختیاری|

روزنامه 14تیر شمار ه 861رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: 31هزار و 580میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی پارسال در بخش صنعت و معدن این استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، سیدنعیم امامی دیروز اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری معادل 786 میلیون یورو و 4.2میلیون دلار است.

به گفته او هم‌اینک 78 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند. امامی تصریح کرد: یک‌هزار و 42 جواز تاسیس اینک با ارزش 130 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال 21 هزار و 477 نفر در استان صادر شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یک‌هزار و 97پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان وجود دارد، ادامه داد: این سازمان بالای 30درصد از سهم تولید ناخالص داخلی استان را دارد. امامی با بیان اینکه 88هزار نفر در بخش اصناف و 15هزار نفر در بخش صنعت و معدن استان مشغول به‌کار هستند، افزود: در دولت یازدهم 84میلیون تن مواد معدنی در استان شناسایی و هم‌اینک تمام سطح استان پوشش اکتشاف مواد معدنی شده است. او ادامه داد: 35 هزار واحد صنفی در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد که از این تعداد 31هزار واحد پروانه کسب دارند و مشغول فعالیت هستند.

 

200طرح نیمه‌تمام با ایجاد ۶۲۰۰ نفر اشتغال پیش‌بینی شد

مرکزی|

روزنامه 14تیر شمار ه 861رییس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: راه‌اندازی ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام با ایجاد ۶ هزار و ۲۰۰نفر اشتغال را در استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، محمدرضا حاجی‌پور دیروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: راه‌اندازی 200 طرح نیمه‌تمام در استان را پیش‌بینی کرده‌ایم که ایجاد 6 هزار و 200نفر اشتغال هم به‌دنبال آن پیش‌بینی می‌شود، سال گذشته 127طرح بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم که تنها 17مورد از آنها تسهیلات دریافت کردند و در زمینه این طرح‌ها نتوانستیم تسهیلات خوبی را از بانک‌ها بگیریم.

او افزود: در حوزه بازسازی و نوسازی صنایع در قالب طرح رونق تولید هم اقداماتی انجام شده و 629درخواست دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی ثبت شده که 542 مورد آن واحدهای کوچک و متوسط و 87 مورد واحدهای بزرگ هستند. رییس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در بخش معدن هم باتوجه به رویکرد برنامه ششم و مجموعه وزارت صنعت و معدن، 500پروانه بهره‌برداری داشتیم که برای راه‌اندازی و تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی، راه‌اندازی 286واحد غیرفعالی را که داریم پیش‌بینی کردیم که ایجاد 880نفر اشتغال هم به‌دنبال آن پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظر