ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان با نظام مالیاتی هوشمند

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۸۶

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران فناوری اطلاعات مالیاتی کشور گفت: با استقرار نظام مالیاتی هوشمند، وصول کارا و عادلانه و ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان مالیاتی میسر می‌گردد.

امیدعلی پارسا در نشست هم‌اندیشی با مدیران فناوری اطلاعات مالیاتی کشور که در سالن اجتماعات سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، با تأکید بر امر هوشمندسازی سیستم و فرایندهای مالیاتی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که در چارچوب یک سیستم نوین و هوشمند و البته با رعایت اصل ساده و قابل‌فهم بودن فرایندها، بهترین خدمات را ارایه دهیم و به‌جایی برسیم که بتوانیم مالیات عادلانه و واقعی را وصول کنیم که این امر ضمن جلب رضایت ذی‌نفعان، به ارتقای تمکین داوطلبانه مودیان مالیاتی نیز بینجامد.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به ضرورت اصلاح نظام درآمدی کشور و دستیابی به یک اقتصاد پایدار و درون‌زا با اتکای کامل بر درآمدهای مالیاتی تأکید کرد و گفت: تحقق چنین هدفی با حمایت همه‌جانبه ارکان مختلف نظام، مشارکت حداکثری مردم و کارآمدسازی نظام مالیاتی امکان‌پذیر است.

وی تحقق اهداف کلان ترسیم‌شده در حوزه توسعه اقتصادی کشور را منوط به وجود یک نظام مالیاتی مدرن، عدالت ‌محور و قابل‌اعتماد دانست و گفت: مهم‌ترین رویکرد نظام مالیاتی، تغییر قواعد بازی به‌گونه‌ای است که اقدامات و برنامه‌ها و قوانین و مقررات این دستگاه، برای بنگاه‌های اقتصادی، قابل‌فهم، قابل‌اطمینان، پایدار و تضمین ‌شده باشد و یقین دارم که با عقلانیت و تدبیر و توجه ویژه به خرد جمعی، امکان تحول در قواعد و فرایندها وجود دارد و با این رویکرد، می‌توانیم فضایی جدید با عملکردی مطلوب و متفاوت از قبل ایجاد کنیم.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: راه اصلی نجات اقتصاد کشور، حرکت در مسیر مالیات هوشمند بوده و سازمان امور مالیاتی به عنوان موتور محرکه این جریان، زمانی یک سازمان محبوب خواهد بود که منصفانه، عادلانه و بر پایه علم و آگاهی عمل نماید.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی هوشمند باید بر سیستمی یکپارچه، مودی مدار و داده مبنا استوار باشد، گفت: نظام مالیاتی مطلوب و محبوب باید شاخص‌هایی همچون مورد اعتماد ذی‌نفعان، هوشمند، مقتدر، قانون مدار و ایمن را دارا باشد.

 

ارسال نظر