افزایش فاصله طبقاتی با رشد شاخص فلاکت

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۴۵

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاخص فلاکت عدد ٣٩ را نشان می‌دهد که این موضوع سبب افزایش فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی شده است.

احمد انارکی‌محمدی نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مردم با شاخص پوست و استخوان خود تورم و بیکاری را لمس می‌کنند، گفت: شاخص فلاکت برای سال ۹۷ عدد ۳۹ را نشان می‌دهد، اما برای درک فشارهای وارده بر مردم، حضور در بین مردم کافی است تا قبل از اینکه آمارها از درد و رنج مردم بگوید خودمان همچون مردم با پوست و استخوان بفهمیم چه خبر است و چه باید کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پیش بینی شرایط اقتصادی و تحریم‌ها باید قبل از اجرا صورت می‌گرفت، افزود: با سناریوهای مدون و عملیاتی فشارها باید به حداقل می‌رسید، چراکه کشور ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و می‌توان با این توانمندی‌ها از حجم مشکلات کاست و آرامش را به اقتصاد کشور بازگرداند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت و سایر کالاها منجر به کاهش رشد اقتصادی و کاهش رتبه کشور در بین اقتصادهای جهان شده است، ادامه داد: این حجم از مشکلات اقتصادی فعلی بیشتر مربوط به ساختارهای اقتصادی، ناکارآمدی برخی بخش‌های مدیریتی، سوداگری و رانت خواری است.

انارکی‌محمدی تاکید کرد: بدترین آسیبی که تورم و بیکاری ایجاد می‌کند مربوط به افزایش فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی است، جایی که فقرا فقیر‌تر و اغنیا غنی‌تر می‌شوند و در چنین شرایطی ناهنجاری‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به همراهی مردم با مسوولان برای دور زدن تحریم‌ها، افزود: مردم صبورانه و با آگاهی و درک بالای شرایط همراه نظام هستند و در چالش برجامی با امریکا، قاطعانه حق را به دیپلماسی و استراتژی کشورمان می‌دهند و این دلیل اصلی مقاومت و صبوری است.

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شاید بتوان گفت سطح آگاهی، تحلیل و احساس مسوولیت مردم ایران بسیار فراتر از میانگین جهانی است و باید به این مردم افتخار کرد، اما این امر باید بر تلاش و تدبیر مسوولان بیافزاید تا بخشی از آنچه لایق این مردم بوده حداقل فراهم شود.

 

ارسال نظر