بحران مدیریت نداشتیم

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲
بحران مدیریت نداشتیم

شهردار تهران در واکنش به انتقادها از مدیریت برف اخیر با بیان اینکه بحران مدیریت نداشتیم و شهرداری و دیگر دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دادند، گفت: این‌چنین عملکردی که در پی آن یک مورد یخ‌زدگی در تهران نداشتیم از افتخارات نظام است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در حاشیه بیست‌ونهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی در جمع خبرنگاران در خصوص انتقاد کرباسچی از بودجه شهرداری تهران نیز افزود: من چند سال است از کارگزاران استعفا داده‌ام و فقط در مواردی برای مشورت به شورای عالی حزب دعوت می‌شوم آن هم به ندرت حضور پیدا می‌کنم.

وی ادامه داد: افراد نظرات مختلفی دارند؛ آقای کرباسچی چون متخصص و کارشناس بودجه است در مورد آن صحبت کرده است و اشکالی هم ندارد.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که کرباسچی گفته است که بودجه براساس نیاز مردم بسته نشده است گفت: اشتباه می‌کنند؛ باید شورای شهر که مرجع تصویب بودجه است نظر بدهد و ملاک ما مصوبه شورای شهر است.

نجفی در خصوص شایعه استعفای خود نیز گفت: این شایعه را همین الان ساختید؟

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد شهرداری در مدیریت برف اخیر در تهران مطرح است و انتظارات مردم اظهار داشت: صبح روز یک‌شنبه که روز بعد از برف بود تمام خیابان‌های اصلی تهران باز بود. بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می‌داد؟

وی افزود: این برف وضعیت ویژه‌یی داشت. 28 ساعت مداوم بارید که در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بود. حجم بارش و سرعت آن و نیز میزان برودت هوا زیاد بود و برف به سرعت تبدیل به یخ شد.

نجفی گفت: شهرداری آنچه که در توان داشت انجام داد حتی در مواردی هم به وزارت راه در ارتباط با فرودگاه مهرآباد و بخشی از جاده تهران-قم و تهران-کرج کمک کرد.

وی افزود: مسائلی هم خارج از اراده شهرداری یا هر دستگاه دیگری است. مثلا جاده به سمت کهریزک بسته می‌شود و کامیون‌های حمل زباله نمی‌توانند رفت و آمد کنند.

نجفی گفت: کشور ما به‌ویژه شهر تهران از نظر امکانات خیلی ضعیف‌تر از شهری است که برای حدود 10میلیون ساکن آماده شده باشد. بنابراین مشکلات وجود دارد؛ همه باید بسازیم و تلاش کنیم که تدریجا امکانات و قدرت مدیریت را افزایش دهیم.

وی افزود: در این زمینه هم همکاری مردم بسیار مهم است آنان در حد قابل قبولی همکاری کردند اما فکر می‌کنم در مواردی مانند برف‌های سنگین از نوع امسال باید تلاش کنیم از مردم کمک بیشتری بگیریم.

نجفی در خصوص مدیریت بحران و اینکه در وضعیت اخیر بیشتر شاهد بحران مدیریت و تداخل وظایف سازمان‌ها بوده‌ایم توضیح داد: در مورد موضوع برف هیچ تداخل کاری وجود نداشت. پلیس راهور و شهرداری هر کدام وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

شهردار تهران گفت: فقط روزهای اول و دوم مقداری مشکل داشتیم اما این مساله به سرعت مرتفع شد؛ در شب اول حدود 7هزار نفر را اسکان دادیم و این از افتخارات شهر تهران و نظام جمهوری اسلامی است که با وجود سرمای هوا و برف سنگین حتی یک مورد یخ‌زدگی افراد در خیابان‌ها در تهران و سایر شهرها گزارش نشده است. ما در عین حال که اشکالات و ضعف‌ها را بررسی می‌کنیم باید نقاط قوت را مدنظر قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر