بررسی کاهش پرداخت‌های عمرانی با حضور نوبخت

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۷۸

 

 رییس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور گفت: برای بررسی چرایی کاهش سهم اعتبارات عمرانی نوبخت میهمان کمیسیون خواهد بود.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از کاهش سهم اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 97 کل کشور به نسبت سال 96، گفت: کمیسیون عمران مجلس برای بررسی چرایی کاهش سهم اعتبارات عمرانی کشور امروز سه‌شنبه (21 آذرماه) نشستی با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار خواهد کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتبارات عمرانی کشور در لایحه پیشنهادی سال 97 کل کشور نسبت به سال 96، 10هزار میلیارد تومان کاهش داشته است، افزود: طبق اظهارات مسوولان، مکانیسم‌های دیگری برای جبران کاهش اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است، اما میزان عملیاتی شدن آن باید بررسی شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سرمایه‌گذاری بانک‌ها، استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین برداشت از صندوق توسعه ملی راهکارهایی است که برای جبران کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه 97 در نظر گرفته شده است.

ظرفیت‌های جدیدی برای رشد اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 97 دیده شده است

رضایی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های مذکور محقق شود، اعتبار پروژه‌های عمرانی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: ظرفیت‌های جدیدی که در لایحه بودجه 97 برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده باید بررسی شود تا ضریب تحقق آنها مشخص شود.

وی با اشاره به لایحه بودجه 97 کل کشور در حوزه حمل و نقل، گفت: هر چند در اسناد بالادستی بر ضرورت توسعه حمل و نقل تاکید شده اما کاهش اعتبارات حمل و نقل ریلی در لایحه پیشنهادی دولت مشهود است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مسکن اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه کافی نیست، افزود: با بودجه پیشنهاد شده تحرکی در بازار مسکن در سال آتی شاهد نخواهیم بود.

 

ارسال نظر