حملات رژیم صهیونیستی در غزه چهار شهید برجا گذاشت

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۱۷

در ادامه ناآرامی‌ها در اراضی فلسطینی در پی تصمیم امریکا مبنی‌بر انتقال سفارت به قدس، رژیم صهیونیستی دیروز مناطقی در نوار غزه را بمباران کرد. این حمله به شهید شدن دو جوان فلسطینی انجامید. این در حالی است که منابع عربی از شهید شدن دو فلسطینی و زخمی شدن 160 نفر دیگر در این خشونت‌ها خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، در میانه آتش خشمی که در مناطق مختلف اراضی اشغالی زبانه کشیده است، رژیم صهیونیستی روزهای جمعه و شنبه نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌یی و هواپیماهای جنگی قرار داد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد در پی بمباران توسط جنگنده‌های صهیونیست، روز شنبه دو نفر به شهادت رسیدند و بدین‌ترتیب، شمار شهدای این حملات به چهار نفر افزایش یافت. خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش داد، دو جوان ۲۸ و ۳۰ ساله که از اهالی شهرک «الدرج» در نوار غزه بودند، در این حمله به‌شهادت رسیدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، جنگنده‌های صهیونیست بامداد روز شنبه چندین منطقه در نوار غزه را بمباران کردند؛ «جبالیا»، «خان‌یونس» و شمال غرب شهر غزه آماج این حملات بوده است. تل‌آویو مدعی شده در واکنش به پرتاب راکت از غزه، مواضع نظامی حماس در مرکز و جنوب غزه را هدف قرار داده است.  این در حالی است که تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها به دنبال اظهارنظر ترامپ درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل، به‌شدت افزایش یافته است. روز جمعه تظاهراتی در کرانه غربی اشغالی و نوار غزه در اعتراض به تصمیم ترامپ برگزار شد و دو فلسطینی شهید و بیش از 1100 نفر زخمی شدند.

 

ارسال نظر