روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۷۴

 سفر رییس جنبش حماس به ایران؛ ایسنا  یحیی سنوار، رییس جنبش حماس در نوار غزه که در راس یک هیات بلندپایه به تهران آمده است همزمان با سفر هیاتی از جنبش حماس به تهران در دیدار با جمعی از جوانان فلسطینی گفت: هر کس گمان کند ما روابطمان با برخی کشورها را قطع می‌کنیم، متوهم است و ایران بزرگ‌ترین حامی گردان‌های قسام است. وی افزود: سخن گفتن در مورد خلع سلاح کردن جنبش حماس خواب و رویای ابلیس در بهشت است و هیچ دقیقه‌یی در روز و شب نمی‌گذرد مگر اینکه به توان و سلاح ما افزوده می‌شود.

 کمیسیون اجتماعی لایحه مجازات‌های اجتماعی جایگزین زندان را تصویب کرد؛ مهر  اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز خود لایحه مجازات‌های اجتماعی جایگزین زندان را بررسی و تصویب کردند. محمدرضا بادامچی، نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی با بیان این مطلب اظهار کرد: لایحه مذکور از سال ۹۱ در مجلس باقی مانده بود و اخیرا طی نامه‌یی که معاون اول رییس‌جمهور نوشته بودند این موضوع در دستور کار قرار گرفته و کمیسیون اجتماعی آن را مورد بررسی قرار داد. وی افزود: بنابراین لایحه مجازات‌های اجتماعی جایگزین زندان در این کمیسیون به تصویب رسیده و به صحن علنی مجلس جهت بررسی ارجاع می‌شود.

 حمایت مجلس از افزایش سن ازدواج؛ خانه ملت  مسعود رضایی، نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت تعیین سن ازدواج به تبعیت از قوانین حاکم بر عصر نوین با توجه به نیاز و مبانی علمی متناسب با شرایط روحی و جسمی افراد در چارچوبی قانونمند تاکید کرد. وی با یادآوری ضرورت قانونمندسازی سن ازدواج تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مورد بحث قرار گرفت اما یکی از موانعی که در مسیر تعیین سن قانونی ازدواج وجود دارد، دیدگاه‌های دوگانه‌یی بوده که در این مورد وجود دارد کما اینکه سن ازدواج صحیح از نظر فقهی 9سالگی برای دختران و 15سالگی برای پسرها تعیین شده و از نظر حقوق مدنی هم که قضات براساس آن باید برای تایید سن ازدواج اذن بدهند 18سالگی تعیین شده است.

 تحت هیچ‌ شرایطی درباره توان موشکی مذاکره نمی‌کنیم؛ جماران  علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی مقامات اروپایی درباره توان موشکی ایران گفت: ما بارها گفته‌ایم که مسائل دفاعی ما هیچ ارتباطی به برجام و مذاکرات هسته‌یی ندارد و این مساله جزو خطوط قرمز ماست. وی با بیان اینکه تجهیزات دفاعی حق هر کشوری برای مقابله با تهدیدات احتمالی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع، توان موشکی و دفاعی خود را تقویت کرده و طبیعی است در مساله با هیچ‌ کسی و هیچ کشوری تعارف نداشته باشد؛ امریکایی‌ها باید بدانند که ایران تحت هیچ شرایطی درباره مسائل موشکی و دفاعی خود با دیگران مذاکره نخواهد کرد.

 

ارسال نظر