امیری خامکانی: صادرات ۴۰درصدی نفت به اروپا بعد از برجام

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴۲۷

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که صادرات ۴۰ درصدی نفت به اروپا از آثار اجرای برجام است و قرارداد توتال گام نخست در این مسیر محسوب می‌شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صادرات 40 درصدی نفت به کشورهای اروپایی اظهار داشت: افزایش صادرات نفتی به اروپا از آثار برجام است و نشان می‌دهد که دولت‌های اروپایی برخلاف امریکا تصمیم دارند به تعهدی که ایجاد کرده‌اند پایبند باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی در این مسیر تاثیرگذار بوده است، گفت: در فضایی که دولت جدید امریکا تلاش دارد خلاف برجام عمل کند و تحریم‌ها را افزایش دهد، با افزایش قراردادها بین ایران و کشورهای بزرگ اروپایی روبه‌رو هستیم که قرارداد توتال با فرانسه مهم‌ترین قرارداد در این زمینه است.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مراسم تحلیف رییس‌جمهور، عنوان کرد: در این بین شاهد سفر موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی هستیم این سفر در اوج تنش زایی امریکا علیه ایران در فضای بین‌الملل شکل گرفت.  وی با بیان اینکه اتحاد جهان علیه ایران شکسته شده است، بیان داشت: قبل از شکل‌گیری برجام، شاهد اتحاد جهان علیه ایران با محوریت امریکا بودیم که با اجرای توافق هسته‌یی و پایبندی ایران به مفاد برجام، نه تنها آن اتحاد مجدد شکل نخواهد گرفت بلکه ساختار تحریم‌ها شکسته است.

امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید براینکه افزایش صادرات نفت به اروپا را به فال نیک می‌گیرد، گفت: با تلاش می‌توانیم تعامل بیشتری با ملت‌های دنیا و کشورهای اروپایی داشته باشیم و به دنبال آن می‌توان میزان فروش نفت و گاز را افزایش و سهم ایران از اوپک و بازار انرژی را ارتقا دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد توتال، اظهار داشت: ایران توان صادرات بیش از 40 درصد نفت و گاز به اروپا را دارد وقرارداد توتال گام نخست دراین مسیر بود.  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در 5 ماه اول سال میزان صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی و اروپایی به ترتیب به 60درصد و 40 درصد رسیده، این در حالی است که قبل از اجرای برجام صادرات نفت به اروپا صفر بوده است.

ارسال نظر