کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۸۳

پاکستان در فهرست خاکستری FATFماند

نهاد ناظر موسوم به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) با نگه داشتن نام پاکستان در به اصطلاح فهرست خاکستری به این کشور چهار ماه دیگر مهلت داد تا معیارهای مد نظر این نهاد درخصوص مبارزه با تامین مالی تروریسم بین‌المللی را برآورده ساخته تا جلوی ورود نامش به فهرست سیاه را بگیرد. به‌گزارش رویترز، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) پس از آنکه پاکستان چند بار ضرب‌الاجل‌های قبلی این نهاد را درخصوص رعایت معیارهای آن رعایت نکرد، از اینکه پاکستان مجددا نتوانسته اجرای یک طرح اقدام مورد توافق بین‌المللی را تکمیل کند اظهار نگرانی کرده است.

امریکا: از ترکیه حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه امریکا ضمن ابراز تسلیت به‌ مناسبت کشته شدن شماری از سربازان ترکیه در ادلب، اعلام کرده این نهاد از ترکیه، به‌ عنوان متحد خود در ناتو حمایت می‌کند. به‌گزارش آناتولی، یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده درباره آخرین تحولات ادلب و کشته شدن سربازان ترکیه گفته: «در برابر چنین اقداماتی از ترکیه، به‌ عنوان متحد خود در ناتو حمایت می‌کنیم. نیروهای ترکیه برای هماهنگی بیشتر و کاهش تنش در ادلب در این منطقه حضور دارند. در برابر چنین اقداماتی در کنار ترکیه هستیم.»

مقتدی صدر به تظاهرات میلیونی تهدید کرد

رهبر جریان صدر عراق به تظاهرات میلیونی و تحصن در اطراف منطقه سبز تهدید کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، مقتدی صدر گفته: «ما به عنوان یکی از مردم مظلوم عراق به برگزاری جلسه پارلمان جهت تصویب کابینه وزارتی که سهمیه‌بندی نباشد چشم دوخته‌ایم. اگر جلسه این هفته برگزار نشود یا برگزار شود اما کابینه تصویب نشود یا اینکه کابینه شامل وزرای متناسب با خواسته‌های مردم و مرجعیت نباشد تظاهرات میلیونی مردمی و تحصن در اطراف منطقه سبز برای فشار آوردن بر مسوولان جهت نجات عراق از فاسدان، طایفه‌گرایان و نژادپرستان برگزار می‌کنیم.»

تخریب 120هزار هکتار جنگل در عربستان

وزیر کشاورزی و محیط‌زیست عربستان اعلام کرده سالانه120هزار هکتار جنگل در عربستان از بین می‌رود و بسیاری از مناطق عاری از درخت است و درختان آنها خشک می‌شود. به‌گزارش عرب‌نیوز، سالانه 120هزار هکتار جنگل درخت در عربستان از بین می‌رود. درختان به مقابله با بیابان‌زایی کمک می‌کند و یک محیط پایداری را برای خاک ایجاد می‌کند. در کشورهای عربی زمین‌های کشاورزی از 70 تا 90 درصد در معرض تهدید بیابان‌زایی قرار گرفتند. به‌‌رغم آغاز کمپین جنگل‌زایی در اکتبر گذشته، بیابان‌زایی همچنان تهدید جدی در عربستان است.

 

ارسال نظر