کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۴۲

تایید مرگ رهبر القاعده در شبه‌ جزیره عربستان

رییس‌جمهوری امریکا اخبار منتشر شده درباره کشته شدن رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان را تأیید کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ تأیید کرده که قاسم الریمی رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان، در جریان عملیات هوایی واشنگتن در یمن کشته شده است. ترامپ در این باره گفت: شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربستان به رهبری قاسم الریمی مرتکب خشونت‌های غیرقابل تصوری علیه شهروندان یمنی شد و درصدد انجام عملیاتی‌هایی علیه امریکا و نیروهای ما بود.

استقرار موشک‌های ضدتانک هند در مرز پاکستان

هند با استقرار موشک‌های ضدتانک اسپایک ساخت رژیم‌صهیونیستی و سایر سلاح پیشرفته در امتداد مرزهای مشترک خود با پاکستان، برای مقابله با نفوذ شبه‌نظامیان به خاک این کشور آماده شده است. خبرگزاری «ای‌ان‌آی» گزارش داده، مانوج موکوند ناراوان فرمانده ارتش هند اعلام کرده دهلی‌نو تمهیدات نظامی در امتداد مرزهای مشترک با پاکستان را افزایش داده است و موشک‌های ضد تانک اسپایک به همراه سایر سلاح پیشرفته را در امتداد مرزهای غربی خود مستقر کرده است. فرمانده ارتش هند ضمن اشاره به اینکه پاکستان به‌دنبال اعزام شبه نظامیان به خاک هند است مدعی شد که اکثر تلاش‌ها برای نفوذ به خاک هند در کشمیر با شکست مواجه شده است.

احتمال دیدار بن‌سلمان و نتانیاهو در قاهره

یک رسانه‌ عبری زبان از تماس‌های محرمانه برای آماده‌سازی مقدمات دیدار نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و ولیعهد عربستان در قاهره پرده برداشته است. اسراییل الیوم نوشته، تماس‌های محرمانه زیادی میان مقامات واشنگتن، اسراییل، مصر و عربستان برای آماده‌سازی مقدمات دیدار بنیامین نتانیاهو و محمد بن‌سلمان در چند هفته آینده در قاهره در حال انجام است. گفته شده، نمایندگان امارات، سودان، بحرین، و عمان هم در این نشست مشارکت خواهند کرد.

مرگ مرموز 2  عضو ارشد طالبان پاکستان

یک منبع از استخبارات پاکستان و گروه طالبان پاکستانی تایید کرده‌اند که دو عضو ارشد پیشین این گروه در کابل پایتخت افغانستان کشته شدند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، دو مردی که هفته گذشته در کابل کشته شدند اعضای طالبان پاکستانی بودند که در صدها انفجار و انتحار نقش داشتند. اما هنوز مشخص نیست که این افراد چرا به کابل آمده بودند و چه کسانی آنها را هدف شلیک گلوله قرار دادند. طالبان پاکستانی نیز کشته شدن این افراد و هویت آنها را تایید کرده است. این گروه مدعی شده که این افراد در درگیری با نیروهای امریکایی کشته شدند.

 

ارسال نظر