کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۷۷

خسارت 6  میلیارد دلاری ناآرامی‌های عراق

سخنگوی نخست‌وزیر عراق میزان خسارت‌های ناشی از تظاهرات اخیر در این کشور را ۶ میلیارد دلار برآورد کرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، عبدالکریم خلف گفته: «خسار تظاهرات اخیر در بغداد و شهرهای دیگر به ۶ میلیارد دلار رسیده است و آنچه که در بندر ام‌قصر رخ داده ضررهای هنگفتی را به شهروندان وارد کرده است.»

اردوغان اروپا را تهدید کرد

 رییس‌جمهوری ترکیه گفته آنکارا در صورتی‌ که از جانب اتحادیه اروپا کمکی برای میزبانی از پناهجویان سوری دریافت نکند، درهای اروپا را به روی آنان باز خواهد کرد. رجب طیب اردوغان با اعلام اینکه تعداد زیادی از پناهجویان سوری حاضر در ترکیه قصد مهاجرت به اروپا را دارند، گفته اگر کمک‌های لازم را دریافت نکند درهای اروپا را به‌روی مهاجران خواهد گشود. روابط ترکیه و اروپا در سال‌های اخیر پر فراز و نشیب بوده است.

3 قاضی افغان در حمله طالبان کشته شدند

سه قاضی و یک کارمند اداری ولایت پکتیا در افغانستان که قصد سفر به کابل را داشتند در بین راه هدف نیروهای طالبان قرار گرفته و به ضرب گلوله کشته شدند. سخنگوی والی پکتیا گفته این حمله در ناحیه لوگر واقع در جنوب کابل روی داده است. به‌گفته او، پیکارجویان طالبان خودرو حامل این چهار نفر را در بزرگراه بین کابل و لوگر متوقف کرده و به آنها شلیک کرده‌اند.

ریاض به استخدام جاسوس در توییتر متهم شد

دادستان‌های امریکا عربستان سعودی را متهم کرده‌اند با استخدام دو تن از کارکنان توییتر، از هزاران حساب کاربری جاسوسی کرده است. یک مقام ارشد سعودی در واکنش به این اتهام‌ها بدون آنکه توضیح مستقیمی ارایه کند گفته: «ما از همه شهروندان توقع داریم تابع قوانین کشوری باشند که در آن زندگی می‌کنند.» دادستانی می‌گوید این افراد برای یک «عضو درجه یک خاندان سلطنت» کار می‌کردند و کارشان پیدا کردن هویت واقعی دارندگان حساب‌های توئیتری بوده است. واشنگتن‌پست نوشته، این فرد ولیعهد محمد بن‌سلمان است.

آغاز به‌کار ائتلاف دریایی امنیت خلیج‌فارس

ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده از پنج‌شنبه عملیات خود را با هدف حفاظت از عبور و مرور دریایی در آب‌های خلیج فارس بطور رسمی در بحرین آغاز کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جیم مالوی معاون فرمانده نیروهای دریایی ایالات متحده در خاورمیانه، گفته عملیات سانتینل با هدف حفاظت از خلیج فارس و دریای عمان، یک ابزار دفاعی است که هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

 

ارسال نظر