کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۵۶:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۱۷۳

روادید عربستان به دارندگان ویزای امریکا و شنگن

عربستان سعودی اعلام کرده گردشگرانی که ویزای امریکا، بریتانیا و حوزه شنگن داشته باشند می‌توانند هنگام ورود به خاک عربستان روادید ورود به این کشور را دریافت کنند. بنا به اعلام مقامات عربستان امکان دریافت ویزای این کشور به صورت اینترنتی نیز فراهم شده است. ریاض در حالی به دارندگان روادید امریکا، بریتانیا و حوزه شنگن هنگام ورود به عربستان ویزا خواهد داد که پیش از این تنها اتباع ۴۹ کشور می‌توانستند از چنین امکانی استفاده کنند. هدف عربستان از تسهیل دریافت ویزای این کشور افزایش شمار گردشگران و درآمدزایی از این راه عنوان شده است.

وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان

رسانه‌های پاکستان از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در این کشور خبر دادند. به‌گزارش رادیو دولتی پاکستان این زمین‌لرزه با بزرگی ۵.۸ ریشتر اوایل صبح دوشنبه بخش‌هایی از مناطق شمالی پاکستان را لرزانده است. دپارتمان هواشناسی پاکستان اعلام کرده کانون این زمین لرزه در منطقه هندوکش در افغانستان و حدود ۱۵۷ کیلومتری زیر زمین بوده‌ است. لرزه‌های ناشی از این زمین لرزه در خیبر پختونخوا و مناطق شمالی پاکستان از جمله پیشاور نیز احساس شده است.

آمار جدید از میزان آرا در انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده پس از وارد کردن آرای ۲۲ هزار و ۵۸۸ محل رای‌گیری به سیستم مرکزی، شمار آرای دارای اطلاعات بیومتریک این تعداد از محل‌ها یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۷۸ رای بوده است. با وارد کردن آرای دارای اطلاعات بیومتریک محل‌های باقی‌مانده، میزان آرای انتخابات افغانستان نسبت به آنچه قبلا اعلام شده بود، تغییر خواهد کرد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، با اعلام این آمار شمار آرای انتخابات ریاست‌جمهوری دو هفته پیش افغانستان کمتر از آنچه که در آمار اولیه از سوی این کمیسیون اعلام شد، خواهد بود.

۱۵۰ سرباز امریکایی  به عراق رفتند

یک مقام امریکایی دوشنبه از خروج هیات دیپلماتیک این کشور از شمال شرق سوریه خبر داد. به‌گزارش رویترز، اعضای تیم دیپلماتیک امریکا که روی پروژه تحکیم ثبات در سوریه فعالیت می‌کردند، شمال شرق سوریه را ترک کردند. خروج هیات دیپلمات امریکایی از شمال شرق سوریه یک روز پس از آن است که مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور از خروج ۱۰۰۰ نظامی امریکا از این منطقه خبر داد. اسپر تایید کرده حدود ۱۰۰۰سرباز امریکایی در طرح عقب کشیدن عمدی از شمال سوریه خارج خواهند شد.

 

ارسال نظر