طرح اخراج مهاجران از امریکا به‌تعویق افتاد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۶۷

گروه جهان| به‌دنبال مخالفت برخی ایالت‌های امریکا برای عدم پیروی از سیاست‌های مهاجرتی، دونالد ترامپ بامداد یکشنبه اعلام کرد؛ اجرای طرح اخراج مهاجران دو هفته به تعویق افتاد. به‌گزارش اسپوتنیک، ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «برای مصالحه با دموکرات‌ها طرح اخراج میلیونی مهاجران غیرقانونی به مدت دو هفته به تأخیر خواهد افتاد. برای همکاری میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و انتخاب یک راه‌حل مناسب برای مشکلات پناهندگان، تصمیم تعویق اخراج مهاجران صادر شد.»

پیش از این سازمان مهاجرت و پناهندگان امریکا اعلام کرده بود که اخراج میلیونی مهاجران غیرقانونی از یکشنبه در 10 شهر بزرگ امریکا آغاز می‌شود.

شهردار شیکاگو از جمله مقام‌هایی بود که پیش از دستور ترامپ برای تعویق اخراج مهاجران گفته بود از قانون مهاجرتی رییس‌جمهوری امریکا پیروی نمی‌کند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، لوری لایتفوت شهردار دموکرات شیکاگو گفته بود که نه تنها مهاجران را اخراج نمی‌کند بلکه اقدامات خاصی را برای حمایت از جوامع مهاجرت انجام داده است. لایتوفت گفته: «یکی از کارهایی که ما برای حمایت از مهاجران انجام داده‌ایم دسترسی نداشتن سازمان مهاجرت امریکا به داده‌های پلیس شیکاگو درباره فعالیت و تعداد مهاجران غیرقانونی در این شهر است.» لایتوفت تاکید کرده که اداره پلیس شیکاگو نیز از او در حمایت از مهاجران غیرقانونی در تقابل با قوانین جدید امریکا حمایت می‌کند. به‌دنبال اجرای قانون اخراج مهاجران غیرقانونی، روزنامه واشنگتن پست نوشت، بازداشت مهاجرانی که از سوی دادگاه‌های امریکا برای آنها احضاریه ارسال شده است، اما در این زمینه همکاری نکرده‌اند از یکشنبه (دیروز) آغاز می‌شود. قرار بود که عملیات بازداشت مهاجران در شهرهای بزرگی، چون نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، بالتیمور، دنور،‌هاستون، لس‌آنجلس، نیواورلئان و سان‌فرانسیسکو انجام شود.  وزارت امنیت میهن امریکا که نظارت بر اخراج‌، مهاجرت و گمرک را بر عهده دارد، در این خصوص اعلام کرده بود: «همه کسانی که قوانین مهاجرت را نقض کرده‌اند ممکن است دستگیر و سپس بازداشت شوند و اگر در نهایت تشخیص داده شود از کشور اخراج می‌شوند.»

در اوایل هفته جاری، ترامپ در توئیتی از بازداشت بیش از دو هزار مهاجری خبر داد که احضاریه برای حضور در دادگاه دریافت کرده‌اند، اما از این امر سر باز زده‌اند.

 از ترامپ پیش‌تر به‌دلیل استفاده از سیاست ضدمهاجرتی تحمل صفر به‌شدت انتقاد شده بود.

 

ارسال نظر