آسانژ: همه باید در جایگاه من قرار بگیرند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۳۵۲

گروه جهان| جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس با تاکید بر تلاشش برای حقیقت، گفته است: «همه باید در جایگاه من قرار بگیرند.»

به‌گزارش اسپوتنیک، جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس که چندی پیش بازداشت شد و اکنون در زندان به سر می‌برد، با انتشار نامه‌ای اعلام کرده: «از تمام توانایی‌های دفاع از خود محروم و منزوی شدم. من نه لپ‌تاپ، نه اینترنت، نه کامپیوتر و نه کتابخانه‌ای دارم. اگر حتی دسترسی داشته باشم، نیم ساعت در یک هفته است.»

آسانژ در یازدهم ماه آوریل بعد از رد پناهندگی سیاسی وی توسط اکوادور به وسیله پلیس انگلیس از سفارت اکوادور در لندن خارج و بازداشت شد. در حال حاضر او در زندان بلمارش در جنوب لندن در حبس به سر می‌برد. او در این نامه نوشته: «اکنون با قاتلان محاصره شده‌ام. اما زمانی که بتوانم بخوانم، حرف بزنم و از خود، ایده‌ها و مردمم دفاع کنم، آزاد هستم. همه انسان ها باید جای من را بگیرند. دولت امریکا و عوامل این کشور از حقیقت آزادی و عدالت متنفر هستند و می‌خواهند مرا تحویل گرفته و بکشند. آنها نمی‌خواهند اجازه دهند که مردم حقیقت را بشنوند؛ حقایقی که من به خاطرش بزرگ‌ترین پاداش‌ها را در روزنامه‌نگاری برنده شدم و هفت بار نامزد جایزه صلح نوبل شدم. این حقایق در نهایت همه آن چیزی است که ما داریم.»

این نامه در حالی منتشر شده است که وزارت دادگستری امریکا ۱۷ اتهام تازه را علیه یکی وی دادگاه ارایه کرده است. وزارت دادگستری امریکا فاش کرده است که جولیان آسانژ احتمالاً با مجازات حبسی که به ۱۷۵ سال می‌رسد، روبرو خواهد شد. جولیان آسانژ که در بریتانیا زندانی است، در انتظار حکم دادگاه درباره درخواست استرداد از سوی امریکا است. اتهامات تازه علیه آسانژ به دریافت اسامی منابع محرمانه و انتشار آنها ارتباط دارد. ادوارد اسنودن مقاطعه‌کار سابق امنیت ملی امریکا، در واکنش به اتهامات جدید همکاری سابق خود گفته این پرونده‌ها دیگر تنها مربوط به آسانژ نمی‌شوند. اسنودن گفته واقعیت این است که ایالات متحده علیه روزنامه‌نگاری اعلان جنگ کرده است. بر اساس این اتهامات جدید، آسانژ به دریافت و انتشار غیرقانونی اسامی منابع محرمانه متهم شده است.

 

 

ارسال نظر