جولیان آسانژ به ۵۰ هفته حبس محکوم شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۱:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۶۷۱

گروه جهان| موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس بابت نادیده گرفتن حکم یک دادگاه انگلیسی و پناه گرفتن در سفارتخانه اکوادور در لندن به ۵۰ هفته حبس محکوم شد. به‌گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌بی‌سی، جولیان آسانژ 7 سال پیش (۲۰۱۲) تلاش داشت تا از استرداد به سوئد و رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی خودداری کند و از این رو در سفارتخانه اکوادور پناه گرفت. آسانژ همچنین با درخواست استرداد از سوی امریکا بابت اتهامات مرتبط با هک کامپیوتری و انتشار اسناد محرمانه مواجه است. آسانژ در نهایت ۱۱ آوریل پس از آنکه دولت اکوادور او را تسلیم کرد، چهارشنبه در دادگاهی در لندن محکوم شد.

یکی از وکلای آسانژ پیش‌تر با ثبت شکایتی عنوان کرده، کارمندان سفارت اکوادور در لندن در زمان اقامت او در ساختمان این سفارت از موکلش جاسوسی کرده‌اند. کارلوس پوودا وکیل آسانژ تصریح کرده جاسوسی کارمندان سفارت منجر به افشای اطلاعاتی درباره مسائل پزشکی و وکلای آسانژ شده است.

به‌‌گفته او، علاوه بر دیپلمات‌ها، اعضای یک شرکت امنیتی نیز در این امر دست داشته‌اند. آسانژ با آزاد شدن با قرار وثیقه نیز مخالفت کرده است. او پرونده‌ای در سوئد به جرم آزار و اذیت دارد و امریکا نیز به‌دلیل افشای اسناد محرمانه به‌دنبال استرداد اوست. پدر آسانژ می‌گوید، اکوادور بر سر دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول پسرش را با امریکا معامله کرده است. او نسبت به اینکه پسرش در صورت استرداد به امریکا، باقی عمرش را در زندان سپری کند، ابراز نگرانی کرده است.

 

ارسال نظر