کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۶۸

طرح پنتاگون برای تامین هزینه سفر هیات طالبان

پنتاگون اعلام کرده از کنگره این کشور خواسته تا مجوز تامین هزینه سفر و اقامت اعضای طالبان را در جریان برگزاری مذاکرات صلح، صادر کند. به‌گزارش رویترز، کمیته مجلس نمایندگان امریکا با این درخواست مخالفت کرده است. اعضای کمیته مجلس نمایندگان پرداخت هزینه سفر و اقامت اعضای طالبان را مصداق «حمایت از گروه تروریستی» دانسته‌اند. دولت امریکا از اکتبر۲۰۱۸ تاکنون شش دور از مذاکرات صلح با طالبان را در دوحه، پایتخت قطر برگزار کرده است. کابل تاکنون در مذاکرات صلح افغانستان شرکت نداشته است.

کاهش ارزش پول پاکستان در برابر دلار

ارزش واحد پولی پاکستان پس از توافق اخیر این کشور با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام 6 میلیارد دلاری، دوباره با کاهش چشمگیری مواجه شده است. رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند ارزش روپیه در برابر دلار در بازارهای اسلام‌آباد و سایر مراکز تجاری پاکستان به پایان‌ترین سطح خود رسیده است. کارشناسان معتقدند با دریافت وام شش میلیارد دلاری اسلام‌آباد از صندوق بین‌المللی پول بدهی‌های خارجی پاکستان در دو سال آینده از 90 میلیارد به 120 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

از سرگیری پروازهای بغداد به دمشق

خطوط هوایی عراق از شنبه (امروز) پروازهایش به فرودگاه دمشق را بعد از هشت سال ازسرمی‌گیرد. به‌گزارش اسکای‌نیوز، لیث الربیعی، سخنگوی خطوط هوایی عراق اعلام کرد که این کشور پروازهای خود از بغداد به فرودگاه دمشق را از امروز (شنبه) ازسرمی‌گیرد. او گفته ازسرگیری پروازها با توجه به تعداد عراقی‌های مقیم سوریه و افزایش میزان تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور بسیار مهم است. وزارت حمل و نقل سوریه نیز در بیانیه‌ای از این اقدام عراق استقبال کرد. آخرین پروازی که از فرودگاه بین‌المللی بغداد به فرودگاه دمشق انجام شده بود در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی بود.

سقوط هواپیما در نزدیک فرودگاه دوبی

در پی سقوط یک هواپیمای کوچک در ۴.۸کیلومتری جنوب فرودگاه بین‌المللی دوبی، چهار سرنشین آن جان خود را از دست دادند. رسانه‌های امارات عربی متحده اعلام کردند که این حادثه پنجشنبه شب رخ داده و در جریان آن سه بریتانیایی و یک تبعه آفریقای جنوبی کشته شدند که دو نفر از آنها خلبان و کمک خلبان این هواپیمای کوچک بودند. امارات هنوز دلیل این سانحه را اعلام نکرده است.

 

ارسال نظر