جنجال درز محتوای نشست شورای امنیت ملی در بریتانیا

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۴۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۲۳۹

گروه جهان|درز محتوای محرمانه نشست شورای امنیت ملی بریتانیا درباره چراغ سبز دولت لندن با واگذاری ساخت بخشی از اینترنت پرسرعت نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه این کشور به شرکت چینی هواوی، خبرساز شده است. به‌گزارش ایرنا، مارک سدویل معاون ترزا می‌از اعضاء دولت که در این نشست ملی حضور داشتند خواسته به نقش خود در این افشاگری اعتراف یا آن رد کنند.

جرمی هانت و گاوین ویلیامسون وزیران خارجه و دفاع بریتانیا، گفته‌اند در این افشاگری نقشی نداشته و ساجد جاوید وزیر کشور هم گفته درز اطلاعات محرمانه‌ای که در سطح افکار عمومی نیست، کاملا غیرقابل ‌قبول است.

منابع نزدیک به لیام فاکس و پنی موردنت وزیران امور تجارت و توسعه بین‌الملل، هم نقش این دو وزیر در ماجرای افشاگری را رد کردند. دیلی‌تلگراف هفته گذشته نوشت در جلسه شورای امنیت ملی با واگذاری پروژه ساخت بخش غیر مرکزی اینترنت نسل پنجم برای بریتانیا توسط هواوی موافقت شده است. به‌ این ‌ترتیب تأسیسات و قطعات تأمین ‌شده از طرف هواوی شامل «کانون و هسته» شبکه نخواهد شد؛ قطعاتی که وظیفه آنها کنترل مشخصات و هویت مشترکان است و تصمیم‌گیرنده هدایت و اتصال تماس‌های تلفنی و جریان داده‌هاست. دولت بریتانیا که از سوی امریکا و چند کشور غربی دیگر زیر فشار زیادی قرار دارد تا همکاری‌های خود با هواوی را به‌دلیل احتمال جاسوسی این شرکت قطع کند، هنوز این مساله را تایید نکرده است.

 

ارسال نظر