کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۲۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۸۸۵۵

شکایت امارات از قطر به سازمان تجارت‌جهانی

امارات به‌دلیل تحریم کالاهای ساخت امارات از قطر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است. شبکه الجزیره نوشته این شکایت در حالی که ابوظبی در کنار عربستان، بحرین و مصر دوحه را محاصره کرده‌اند، تمسخرآمیز است. امارات، عربستان، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷، به اتهام حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک، تجاری و حمل‌نقل خود با قطر را قطع کردند در حالی که قطر این اتهامات را رد کرد.

امریکا باز هم پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرد

سازمان سیا پاکستان را متهم کرده هنوز هم در افغانستان و کشمیر هند از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت کرده و جنگ را از طریق آنها به پیش می‌برد. به‎گزارش خبرگزاری طلوع، دن کوتز رییس‌کل تشکیلات اطلاعاتی امریکا، در گزارشی به سنا درباره تهدید احتمالی از افغانستان هشدار داده و گفته که به همین دلیل جنگ در افغانستان و کشمیر گسترده‌تر خواهد شد. به‎دنبال این اظهارات، رییس سنا از ترامپ خواسته نظامیان امریکایی را از افغانستان و سوریه خارج نکند.

اعتصاب غذای مخالف اردوغان در زندان

 ارن اردم یکی از منتقدان سرسخت اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اعتراض به حبس خود اعتصاب غذا کرده است. این سیاستمدار اپوزیسیون به اتهام طرفداری از جنبش فتح‌الله گولن در زندان است. خود او این اتهام را رد می‌کند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اوائل ژانویه سال جاری به حکم دادگاه در استانبول آزاد شد. اما دادگاه دیگری در استانبول ناگهان تصمیم گرفت که او باید دوباره به زندان بازگردد. اردم اکنون به این حکم دادگاه اعتراض دارد.

بازداشت سه عراقی در آلمان

پلیس آلمان چهارشنبه سه شهروند عراق را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی بازداشت کرد. به‌گزارش یورونیوز، دادستان فدرال آلمان اعلام کرده این افراد قصد داشتند حملاتی را با مواد منفجره، خودروی بمب‌گذاری شده یا اسلحه در خاک این کشور انجام دهند. با این وجود دادستان تاکید کرد که بر اساس اطلاعات نیروهای امنیتی آلمان متهمان در جستجوی تاریخ و محل مناسب حمله بوده‌اند.

تظاهرات نامزدهای انتخابات مجلس افغانستان

نامزدهای معترض انتخابات مجلس افغانستان و حامیانشان بزرگراه «کابل- شمال» را مسدود کردند. به‌گزارش ایرنا، نامزدهای معترض خواستار لغو نتایج اعلام شده از طرف کمیسیون انتخابات و بازشماری آراء هستند. انتخابات مجلس 28 و 29 مهر برگزار شد و تأخیر بیش از سه ماه نه تنها نامزدان و مردم بلکه دولت را نیز آشفته کرده است.

 

 

ارسال نظر