کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۰۶۲

تاسیس کنسولگری ترکیه در کرکوک و نجف

آنکارا مذاکرات با دولت عراق را برای افتتاح کنسولگری در کرکوک و نجف آغاز کرده است. به‌‌گزارش آناتولی، اگر کنسولگری‌های ترکیه در این دو استان افتتاح شود در این صورت مراکز اعطای روادید نیز در آینده در این استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد. کرکوک متشکل از جمعیت مسیحیان، کردها، اعراب و ترکمان‌ها است و این استان روابط خوبی با ترکیه دارد.

آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان شنبه روند ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را آغاز کرد. به‌گزارش ایسنا، بنا به تقویم انتخابات حدود دو ماه دیگر فهرست نهایی نامزدهای شرکت‌کننده بطور رسمی اعلام می‌شود. نامزدها حدود سه ماه فرصت خواهند داشت تا به مبارزات انتخاباتی بپردازند. افغانستانی‌ها ۳۱ فروردین پای صندوق‌های رای می‌روند و نتیجه نهایی ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد. بنا به قانون انتخابات افغانستان نامزدها باید همراه با دو معاون خود در انتخابات ثبت نام کنند.

سرکوب تظاهرات شبانه ساکنان بصره

ده‌ها تن از شهروندان عراقی در نزدیکی دفتر استانداری بصره تجمع کردند و به نشانه اعتراض لاستیک‌های خودروها را آتش زدند. گفته شده، نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور معترضانی را که قصد یورش به ساختمان شورای استانداری را داشتند، متفرق کرده‌اند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، معترضان خواستار تغییر استاندار و انحلال شورای استانداری هستند.

8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ترکیه

ارزش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در 9 ماه نخست 2018 در ترکیه به هشت میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است. به‌گزارش آناتولی، ارزش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ترکیه در مدت مشابه 2017، هفت میلیارد و 760 میلیون دلار بوده است. آنکارا تنها در سپتامبر حدود یک میلیارد و 60 میلیون دلار سرمایه مستقیم خارجی را جذب کرده است.

طالبان پذیرفته که با جنگ به پیروزی نمی‌رسند

نماینده ویژه امریکا گفته طالبان پذیرفته‌اند که از راه نظامی پیروز نمی‌شوند و برای حل بحران در کشور باید به دنبال راه‌های سیاسی بود. به‌گزارش ایسنا، زلمای خلیل‌زاد گفته پس از یک توافق صلح با طالبان، چگونگی حضور امریکا در افغانستان نیز تغییر خواهد کرد. به‌گفته برخی منابع عربستان خواستار آتش‌بس سه ماهه شده است. انتظار می‌رود دور بعدی گفت‌وگوها با طالبان بنابر پیشنهاد عربستان ماه آینده میلادی در شهر جده برگزار شود.

 

 

ارسال نظر