کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۸۱

احتمال برکناری 2 وزیر دولت عراق

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر عراق گفته دو وزیر دولت عادل عبدالمهدی احتمالا به زودی برکنار خواهند شد. به‌گزارش روسیا الیوم، پس از اینکه گزارشاتی درباره دست داشتن احمد العبیدی وزیر جوانان و ورزش در اقدامات تروریستی منتشر شده اکنون اختلافات سیاسی بالا گرفته و مذاکراتی برای تغییر او وجود دارد. نعیم الربیعی، وزیر ارتباطات نیز احتمالا برکنار شود. گفته شده، پرونده الربیعی مشمول قانون مجازات و عدالت درباره ممانعت از مشارکت اعضای حزب بعث در دولت است. فراکسیون‌هایی که وزیر ورزش و ارتباطات را معرفی کرده‌اند احتمالا مجبور می‌شوند دو وزیر جایگزین معرفی کنند. این درحالی است که هنوز تعدادی از وزرای دولت عبدالمهدی تعیین نشده‌اند.

کشته شدن 20غیرنظامی در بمباران ولایت کنر

دست‌کم ۲۰ غیرنظامی از جمله 12کودک بر اثر بمباران هوایی در ولسوالی شیگل ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شدند. به‌گزارش رویترز، هدف بمباران ولسوالی شریف معاویه یکی از رهبران طالبان بوده است. به‌گزارش‌ سازمان ملل، حملات در ۹ ماه نخست سال جاری ۳۱۳ کشته و ۳۳۶ مجروح در میان غیرنظامیان بر جا گذاشته است؛ رقمی که ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. بر اساس همین گزارش در ۹ ماه نخست سال ۸۰۵۰ غیرنظامی دراین کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

کمک ۸۳۰ میلیون دلاری عربستان به تونس

نخست وزیر تونس اعلام کرد، عربستان متعهد شده کمک مالی به ارزش ۸۳۰ میلیون دلار به تونس بدهد. به‌گزارش آناتولی، کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری عربستان شامل ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از بودجه، ۲۳۰ میلیون دلار برای حمایت مالی از تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار در قالب سرمایه‌گذاری است. گفته شده، رضا شلغوم وزیر بازرگانی تونس، سفری برای بررسی حمایت مالی به عربستان خواهد رفت.

صدور حکم اعدام 15 تروریست در پاکستان

حکم اعدام صادره از سوی دادگاه‌های نظامی پاکستان علیه 15تروریست، از سوی ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش، تایید شد و این حکم به زودی اجرا می‌شود. به‎گزارش ایرنا، این تروریست‌ها به‌دلیل ارتکاب اقدامات تروریستی علیه نظامیان و شهروندان، کمک به بمبگذاران انتحاری در حمله به محل اجتماع مسیحیان در نزدیکی پیشاور، و آتش زدن موسسات آموزشی مجرم شناخته شدند.

 

ارسال نظر