تعلیق 1.66 میلیارد دلار کمک امریکا به پاکستان

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۷۳

گروه جهان| سخنگوی پنتاگون اعلام کرده امریکا در مجموع 1.66 میلیارد دلار کمک نظامی به پاکستان را تعلیق کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، در ماه ژانویه وزارت خارجه امریکا اعلام کرده بود، تا زمانی‌که پاکستان اقدام بیشتری در مبارزه با طالبان افغانستان و شبکه حقانی انجام ندهد، امریکا 900 میلیون دلار کمک نظامی به این کشور را تعلیق خواهد کرد. به تازگی دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، در مصاحبه‌ای گفته پاکستان با وجود میلیاردها دلار کمک مالی‌ که از امریکا دریافت کرده، هیچ کاری برای امریکا انجام نمی‌دهد و مقامات پاکستانی پیش از کشته شدن اسامه بن‌لادن رهبر سابق القاعده توسط نیروهای امریکایی، از محل اختفای او آگاه بوده‌اند.

اسلام‌آباد در واکنش به این اظهارات کاردار امریکا را احضار کرد. از سوی دیگر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان تاکید کرده، پاکستان نمی‌تواند مسوول شکست امریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان شناخته شود زیرا برای داشتن نقشی مثبت در روند صلح افغانستان تلاش کرده است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان، با انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ ضد پاکستان گفته، امریکا بهتر است به جای متهم کردن پاکستان، شکست خود را در افغانستان بپذیرد. عمران خان گفته پاکستان در جنگ با تروریسم، 75 هزار قربانی داده و بیش از 123 میلیارد دلار زیان دیده، اما امریکا فقط 20 میلیارد دلار به اسلام‌آباد کمک کرده است.

 

ارسال نظر