کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۰۳

پاکستان کاردار امریکا را احضار کرد

پاکستان کاردار امریکا را برای اعتراض به اظهارات دونالد ترامپ در انتقاد از نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم و دستگیری اسامه بن‌لادن احضار کرد. به‌گزارش رویترز، وزارت خارجه پاکستان گفته، وزیر خارجه پاول جونز، کاردار امریکا را احضار کرده تا اعتراض شدید خود را نسبت به ادعاهای غیرمنصفانه و بی‌اساسی که علیه پاکستان مطرح شده، ابراز کند. رییس‌جمهور امریکا گفته پاکستان با وجود میلیاردها دلار کمک مالی‌ که از امریکا دریافت کرده، هیچ کاری برای امریکا انجام نمی‌دهد و مقامات پاکستانی پیش از کشته شدن بن‌لادن از محل اختفای او آگاه بوده‌اند.

آغاز پروازهای داخلی  به ولایات غور، بامیان و بدخشان

شرکت هواپیمایی کام‌ایر تنها شرکت خصوصی فعال در عرصه پروازهای داخلی افغانستان اعلام کرده پروازهای داخلی خود را به ولایات غور، بامیان و بدخشان از سر می‌گیرد. این شرکت پس از کشته شدن کارمندان‌اش در حمله طالبان به هتل کانتیننتال در ژانویه ۲۰۱۸ پروازهای داخلی‌اش را کاهش داد. به گزارش بی‌بی‎سی، حریم فضای افغانستان روزانه بطور متوسط شاهد۳۰۰ تا ۵۰۰ پرواز است ولی تنها 10درصد آن پروازهای داخلی هستند. این 10درصد هم ولایاتی هستند که میدان هوایی نسبتا مناسب برای نشست و پرواز هواپیماهای بزرگ را دارند.

اسلام‌آباد یک میلیارد دلار  از ریاض دریافت‌کرد

اسلام‌آباد بخش نخست کمک مالی عربستان سعودی را به مبلغ یک میلیارد دلار دریافت کرده است. بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده این مبلغ پرداخت شده و براساس توافق، بخش دوم و سوم این مبالغ نیز در چند ماه آینده به دولت اسلام‌آباد پرداخت می‌شود. براساس اطلاعیه بانک مرکزی پاکستان، ذخایر ارزی این کشور در ماه‌های گذشته کاهش شدید یافته بود و تا نهم نوامبر 2018 به پایین‌ترین رقم چهار سال و نیم گذشته یعنی 7.48 میلیارد دلار رسیده است.

دادگاه اروپایی ترکیه را به نقض حقوق دمیرتاش محکوم کرد

دادگاه حقوق بشر اروپایی سه‌شنبه ترکیه را به نقض حقوق سیاستمدار حامی کردها در برگزاری محاکمه‌ای سریع متهم کرد. به گزارش رویترز، صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب حامی کردها سپتامبر سال جاری به اتهام اقدامات تروریستی و پس از گذراندن دو سال بازداشت، به بیش از چهار سال حبس محکوم شد. دادگاه حقوق بشر اروپایی اعلام کرده‌ مقام‌های قضایی ترکیه بازداشت دمیرتاش را پیش از برگزاری دادگاه اصلی بسیار طولانی کردند. این دادگاه همچنین از مقام‌های ترکیه به‌خاطر بازداشت دمیرتاش در جریان انتخابات انتقاد کرده است.

 

 

ارسال نظر