کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۱۳

تغییر استراتژی نظامی امریکا در افغانستان

وزیر دفاع امریکا گفته با توجه به افزایش حملات طالبان در افغانستان، ارتش امریکا تاکتیک و استراتژی خود در این کشور را تغییر خواهد داد. به‌گزارش آریانیوز، جیمز متیس گفته: «طالبان توانسته در یک سال اخیر با حملات خود تلفات جانی زیادی بر نیروهای امنیتی داخلی افغانستان وارد کند و ما با افزایش سطح حمایتی خود در برخی از مناطق درصدد تغییر تاکتیکی ارتش هستیم.» براساس استراتژی دولت ترامپ، ادعا شده بیشترین تمرکز امریکایی‌ها بر سرکوب داعش خواهد بود و در کنار آن نیروهای امریکایی با ارایه مشاوره به ارتش افغانستان کمک بسزایی برای مقابله با طالبان انجام می‌دهند.

اتحاد «نواز شریف» علیه «عمران‌خان» با حزب مردم

نواز شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان، برای تشکیل حزب مخالف قدرتمند دولت حاکم، اتحاد با حزب «مردم» را خواستار شد. منابع خبری پاکستان گزارش دادند هدف نواز شریف از این درخواست تشکیل ائتلافی قدرتمند از احزاب جناح مخالف برای مقابله با سیاست‌های حزب حاکم تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان است. نواز شریف با حکم دادگاه عالی اسلام‌آباد بطور مشروط از زندان آزاد شده است. او پیشتر از سوی دادگاه احتساب به جرم انتقال غیرقانونی منابع پولی به خارج و خرید املاک در انگلیس محکوم به زندان شده بود.

قطار سریع‌السیر مکه به مدینه راه افتاد

پروژه قطار سریع‌السیر حرمین که دو شهر مکه و مدینه را به یکدیگر متصل می‌کند پس از ۹سال سرانجام افتتاح شد. به‌گزارش ایسنا، این قطار برقی که ظرفیت جابه‌جایی ۶۰ میلیون مسافر در سال را دارد، با سرعت ۳۰۰کیلومتر بر ساعت در فاصله ۲ساعت و ۱۰دقیقه بین دو شهر مقدس مکه و مدینه تردد می‌کند. خط راه‌آهن میان دو شهر مکه و مدینه به طول ۴۵۰ کیلومتر از شهر اقتصادی ملک عبدالله گذر می‌کند و یک مسیر انحرافی ۳.۷۵ کیلومتری نیز به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده دارد.

رییس پارلمان عراق  به کویت رفت

رییس جدید پارلمان عراق در نخستین سفر رسمی خارجی خود پس از تصدی این سمت وارد کویت شد. به‌گزارش روسیاالیوم، محمد حلبوسی در ابتدای ورود به کویت مورد استقبال همتای کویتی خود قرار گرفت. روابط دوجانبه میان عراق و کویت شاهد تحولات مثبتی است و در سال ۲۰۱۱ با هدف حل مسائل موجود میان دو کشور براساس قطعنامه‌های بین‌المللی کمیته وزارتی مشترک تشکیل شده است.

 

ارسال نظر