کانادا شاهد انتخابات زودهنگام نخواهد بود

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۲۶

گروه جهان|

 نخست وزیر کانادا برگزاری انتخابات زودهنگام در پاییز امسال را رد کرد و گفت که دولت لیبرال این کشور همچنان بر قابل مذاکره بودن معاهده «نفتا» و تقویت اقتصادی متمرکز می‌ماند.

به گزارش رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در جریان یک نشست خبری در شهر کبک گفت: «برگزاری انتخابات زودهنگام یک سال پیش از موعد و آن هم در پاییز، در برنامه‌های کاری ما نیست. پاییز امسال هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌شود.» لیبرال‌های چپ میانه ترودو با چالش در زمینه مهاجرت و تجارت روبرو هستند و براساس نظرسنجی‌ها، رقابت نزدیکی با اپوزیسیون محافظه‌کار دارند.

از جمله عوامل تمایل مردم کانادا به برگزاری انتخابات زودهنگام، روابط متشنج بین واشنگتن و اوتاوا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری ایالات متحده در سال 2017 و تنش در مذاکرات توافق تجارت آزاد امریکای شمالی موسوم به نفتا بین امریکا، کانادا و مکزیک است. نخست وزیر کانادا که در ماه جولای مجبور شد کابینه خود را تغییر دهد، بر ضرورت تغییر مواضع تجاری و کاهش وابستگی به امریکا تاکید کرده است. ترودو در کانادا نیز تحت فشار است و علت آن، تغییر در رهبری سیاسی در ایالات کلیدی و تنش در زمینه تغییرات جوی و هزینه‌های مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای است.

 

ارسال نظر