کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۶۷

 فروش 3.8 میلیارد دلار تسلیحات امریکایی به بحرین

وزارت خارجه امریکا با قرارداد فروش اسلحه به بحرین به ارزش بیش از 3.8میلیارد دلار شامل هواپیماهای اف 16، موشک، قایق‌های گشتی و سلاح جدید موافقت کرده است. به گزارش یورونیوز، یک مقام امریکایی گفته قرارداد تسلیحاتی امریکا و بحرین شامل خرید 19هواپیمای اف 16 تولید لاکهید مارتن به ارزش 2.7میلیارد دلار است. همچنین وزارت خارجه امریکا با فروش 2قایق گشتی و221 موشک ضد تانک به علاوه عملیات نوسازی ناوگان دریایی کنونی بحرین موافقت کرده است.

 رزمایش مشترک هوایی چین و پاکستان

نیروهای هوایی چین و پاکستان در راستای آنچه مبارزه با تروریسم عنوان شده، شنبه رزمایش مشترک برگزار کردند. به گزارش شینهوا، چین تاکید کرده این رزمایش بخشی از برنامه‌ریزی دو کشور است که علاوه بر بالا بردن توان رزمی در راستای مبارزه با تروریسم انجام می‌شود. رزمایش تا 27 سپتامبر ادامه خواهد یافت. چین از پاکستان به عنوان یک کشور مهم در مبارزه با تروریسم یاد کرده و گفته جامعه بین‌المللی باید بداند که مردم و دولت پاکستان بارها در این مبارزه قربانی تروریسم بوده‌اند.

 کمک 500 میلیون دلاری ژاپن به عراق

سفارت ژاپن در عراق اعلام کرد: در راستای کمک مالی برای ایجاد اشتغال و بازسازی در این کشور، مبلغ 500میلیون دلار کمک مالی به عراق اختصاص خواهد داد. به گزارش ایرنا، براساس ارزیابی‌های بانک بین‌المللی، دولت عراق 2016 با کسری 14درصدی بودجه روبه‌رو شده و بر اساس تصمیم ژاپن و هفت کشور صنعتی در سال 2016 این کشور سرانجام برای اختصاص 500میلیون دلار با عراق به توافق رسید و توافقنامه مربوط به آن به امضای مسوولان عراق و دولت ژاپن رسید. دولت عراق در سال‌های 2014 تا 2016 به ‌دلیل حمله داعش و کاهش قیمت نفت با کسری بودجه روبه‌رو شد.

 لاوروف راهی عربستان و اردن شد

وزیر خارجه روسیه سفر خود به عربستان و اردن را آغاز کرد. به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته سرگئی لاوروف در جده با سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. لاوروف پس از عربستان به اردن رفته و با عبدالله دوم، پادشاه این کشور و ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن دیدار خواهد کرد. او اخیرا نیز با محوریت حل بحران قطر سفری به کشورهای منطقه داشت. بحران سوریه، بحران قطر، تلاش‌های کویت برای میانجی‌گری بین دوحه و همسایگانش، اوضاع یمن، عراق، لیبی و راه‌حل صلح خاورمیانه از جمله موضوعاتی است که در این سفر بررسی خواهد شد.

 

ارسال نظر