لندن: تا آخرین روز مذاکرات برگزیت چانه‌زنی می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰

گروه جهان|

 وزیر برگزیت بریتانیا معتقد است مذاکرات بر سر حل و فصل مسائل مالی این کشور احتمالا تا آستانه خروج از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ ادامه یابد. او گفته بریتانیا تا آخرین روزهای مذاکرات با اتحادیه اروپا هم بر سر لایحه برگزیت چانه‌زنی خواهد کرد.

به گزارش اسکای‌نیوز، دیوید دیویس وزیر برگزیت به قانونگذاران کشورش گفته، مذاکرات برگزیت در طول تابستان سخت، پیچیده و گاهی جنجالی است. این وزیر کابینه گفته است: «هیچ‌کس تاکنون وانمود نکرده است که این کار ساده یا آسانی خواهد بود.» این مقام همچنین اذعان کرده که اتحادیه اروپا و بریتانیا اختلافات چشمگیر و مواضع حقوقی بسیار متفاوتی بر سر آنچه بریتانیا بابت خروجش به اتحادیه اروپا بدهکار می‌شود، دارند. اما او تاکید کرده که مذاکرات مذکور تاکنون پیشرفت منسجم در مسائل مهم داشته است.

این در حالی است که در جریان کنفرانس خبری تنش‌آلود اخیر در بروکسل، میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در برگزیت اعلام کرده هیچ پیشرفت چشمگیری در ارتباط با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا حاصل نشده است. هماهنگ‌کننده پارلمان اروپا در امور برگزیت نیز تایید کرده که مذاکرات برگزیت پیشرفت کافی نداشته است. گای ورهوف اشتات گفته است: «موضع اتحادیه اروپا این است که پیش از صحبت کردن درباره آینده روابط بین اتحادیه اروپا و بریتانیا، ما به شفافیت لازم و کافی درباره موافقتنامه خروج که در بند پنجاهم معاهده به آن اشاره شده است، نیازمندیم.»

هماهنگ‌کننده پارلمان اروپا در امور برگزیت گفته که در پیشنهاد دولت بریتانیا برای تعیین وضعیت سکونت شهروندان اروپایی در این کشور یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن ملحق شدن خانواده‌ها به همدیگر است. در همین حال نشریه گاردین از سندی پرده برداشته که نشان می‌دهد بریتانیا قصد دارد پس از اجرای برگزیت محدودیت‌هایی را بر کارگران اروپایی ماهر ایجاد کرده و مانع از ورود افراد خانواده‌های اروپایی به این کشور شود. این سند ۸۲صفحه‌یی نشان می‌دهد که ازجمله پیشنهادات وزارت کشور بریتانیا برای اداره پرونده مهاجرت پس از برگزیت، اعمال محدودیت در رفت‌و آمد افراد میان بریتانیا و کشورهای عضو اتحادیه است.

 

ارسال نظر