کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۲۲

کشف گورهای دسته‌جمعی در «میرزا اولنگ»

نیروهای دولتی افغانستان پس از بازپس‌گیری روستای شیعه‌نشین میرزا اولنگ از طالبان، چند گور دسته‌جمعی کشف کردند که اجساد کشته شده دست‌کم ۴۰ نفر از ساکنان این روستا در آنها دفن شده بود. به گزارش یورونیوز، سخنگوی والی سرپل گفته تاکنون سه گور دسته‌جمعی در این روستا پیدا شده که بقایای ۴۲ نفر از جمله سه کودک در آنها یافت شده است. برخی اجساد، سر بریده شده‌اند. روستای میرزا اولنگ پنجم آگوست در پی حمله طالبان و داعش اشغال شد. شبه‌نظامیان ۲۳۵ نفر از اهالی را به گروگان گرفتند و ده‌ها نفر از ساکنان هزاره این روستا را کشتند. این روستا سرانجام پس از چند روز درگیری میان ارتش افغانستان و نیروهای طالبان روز دوشنبه بازپس گرفته شد.

قطر: برای اعتمادسازی زمان زیادی لازم است

وزیر خارجه قطر گفته برای برقراری دوباره اعتماد میان دوحه و کشورهای عربی تحریم‌کننده زمان زیادی لازم است. به گزارش یورونیوز، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی با اشاره به شورای همکاری خلیج‌فارس گفته این شورا بر اساس امنیت استراتژیک و اعتماد بنا نهاده شد اما متاسفانه اتفاقاتی که اخیرا افتاد، نشان می‌دهد که زمان زیادی برای اعتمادسازی لازم است. وی همچنین گفت که به تازگی نامه‌یی از امیر کویت دریافت کرده که در آن طرف‌های مناقشه را به گفت‌وگو دعوت کرده است. عربستان، مصر، بحرین و امارات عربی متحده با طرح اتهام حمایت از تروریسم روابط خود را با دوحه قطع کردند.

اعتراض «نوازشریف» به حکم برکناری‌اش

نوازشریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان درخواست‌ تجدیدنظری علیه حکم دیوان عالی کشورش داده تا رای آنها در رد صلاحیت و عزل خودش از مقام نخست‌وزیری را به چالش بکشد. به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر محیط‌ زیست پاکستان و عضو حزب نوازشریف گفته وکلای او سه درخواست تجدیدنظر برای بررسی مجدد حکم مذکور تسلیم کرده‌اند. دیوان عالی پاکستان نوازشریف را پس از آن رد صلاحیت کرد که اسنادی از یک شرکت حقوقی مستقر در پاناما فاش شد و نشان داد که خانواده او دارایی‌های اعلام نشده در اختیار دارند. ماه گذشته یک هیات با حضور پنج قاضی، شریف را از مقام نخست‌وزیری سلب صلاحیت کرد.

 

ارسال نظر