کاهش ساعات کاری در تهران تا اطلاع بعدی

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۸۷

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان‌شهر تهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران، درباره ساعت کاری کارکنان و همچنین مرخصی استعلاجی افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای دستور داد. علیرضا زالی تاکید کرد: ساعت کاری تا اطلاع ثانوی به ۸ الی ۱۳ تقلیل می‌یابد. تبصره: کارکنان شش روز کار در هفته ساعت کاری به ۸ الی ۱۲ تقلیل می‌یابد. افراد آسیب‌پذیر مشروحه ذیل با تایید پزشک معتمده دستگاه با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار خودرا داشته باشند: افراد بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن، افراد با سابقه سرطان، وجود هرگونه بیماری نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی) افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، بیماری ایدز، مادران باردار یا شیرده دارای کودک زیر ۱۰ سال. زالی همچنین ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هماهنگی با استانداری تهران و جلساتی که دکتر محسنی‌بندپی در مجموعه استانداری تهران داشتند کارگروهی صبح امروز تشکیل شد و بخش‌های اجرایی و اداری آن مورد توافق قرار گرفت. همزمان کمیته فنی و عملیاتی ستاد کرونا در شهر تهران تشکیل شد. او با اشاره به ماحصل مصوبات این ستاد برای کلان‌شهر تهران، گفت: با هماهنگی استاندار تهران، برای اینکه میزان ترددهای درون‌شهری را تغییر دهیم با توجه به ویژگی‌های این کلان‌شهر وحجم گسترده دستگاه‌های اجرایی در این شهر، سعی شد همه این ویژگی‌ها در نظر گرفته شود. در این راستا در رابطه با کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و دستگاه‌های عمومی غیردولتی که تحت مصداق سازمان خدمات کشوری هستند، براساس این بخشنامه که از امروز ابلاغ خواهد شد، فعالیت کلیه دستگاه‌ها از ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود. دستگاه‌هایی که شش روز در هفته کار می‌کنند این عدد ۸ تا ۱۲ می‌شود. او افزود: تمامی رستوران‌ها که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در روزهای گذشته توزیع غذا را انجام می‌دادند، با توجه به زمانبندی انجام شده، اعطای ناهار به پرسنل حذف می‌شود و در اصل از آوردن غذا از رستوران‌ها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، قرار شد بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از ظرفیت دور کاری استفاده شود.

او گفت: همچنین مصوب شد که کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده بهینه به عمل آورند، بر اساس پروتکل اجرایی تهیه شده از سوی دستگاه مربوطه، از ظرفیت دورکاری استفاده کنند. برای جانبازان شیمیایی ریوی نیز مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات در نظر گرفته می‌شود. زالی ادامه داد: در دستگاه‌هایی که جنبه حمایتی و امدادی در شهر تهران دارند نیز برنامه‌ریزی‌ و طراحی‌های پرسنلی باید به گونه‌ای باشد که ارایه خدمات امدادی در شهر تهران با چالش روبرو نشود و کمافی‌السابق با همان ظرفیت‌های مورد لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرند. او افزود: لیست گروه‌های پرخطری که مشمول این موضوع می‌شوند را به صورت مکتوب به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

همچنین اینکه تا چه زمانی شرایط اینگونه خواهد بود، فعلا  «تا اطلاع‌ ثانوی»  را برای این پروتکل در نظر گرفته‌ایم و متناسب با اقتضای شرایط روز تصمیم گرفته خواهد شد. همچنین شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در سطح کشور کاهش یافته است. درپی شیوع ویروس کرونا در کشور، براساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از دهم اسفند تا آخر هفته، پانزدهم اسفند، از 8:30 تا 30: 12 خواهد بود. ساعت کار کارکنان این دسته از بانک‌ها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شده است.

   ۲۰۵ مورد جدید کرونا در کشور

از سوی دیگر آخرین آمار ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور نیز اعلام شد. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ایران خبر داد و گفت: آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در کل ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ را در کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که از این تعداد ۵۲ نفر در استان تهران، ۲۱ نفر در استان قم، ۱۷ نفر گیلان، ۲۲ نفر گلستان، ۱۲ نفر اصفهان، ۱۸ نفر مرکزی، ۱۲ نفر مازندران، یک مورد خراسان رضوی، یک مورد ایلام، هشت مورد فارس، شش مورد آذربایجان شرقی، سه مورد اردبیل، هشت مورد البرز، چهار مورد سمنان، پنج مورد کردستان، شش مورد قزوین، چهار مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، چهار مورد یزد بودند.

وی گفت: متاسفانه از موارد جدید این بیماری ۹ تن نیز جان باختند. به گفته وی، در مجموع تاکنون ۵۹۳ نفر مبتلای قطعی این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میان متاسفانه ۴۳ نفر فوت شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از ۱۲۳ بهبود یافته و ترخیص شده این بیماری در کشور تاکنون خبر داد.

   تقویم آموزشی تغییر نمی‌کند

وزیر آموزش و پرورش نیز درباره ادامه تعطیلی مدارس از دوشنبه گفت: ما مجدد در روز دوشنبه وضعیت را ارزیابی می‌کنیم و اگر لازم باشد تعطیلی استمرار می‌یابد. سلامت بچه‌ها برای ما به اندازه آموزش مهم است. هرکاری لازم باشد برای اطمینان از سلامت دانش‌آموزان انجام می‌دهیم که تعطیلی مدارس هم از جمله آن است و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس انجام شده است. محسن حاجی‌میرزایی درباره دغدغه خانواده‌ها مبنی بر اینکه مدارس با شرایط فعلی تا چه تاریخی تعطیل خواهند بود؟ گفت: ستادی برای مدیریت شرایط موجود و مقابله موثر با این ویروس مهاجم تشکیل شده است. یکی از ماموریت‌ها و وظایف این ستاد پیشگیری از شیوع بیماری است و اگر بیماری در منطقه‌ای شیوع یافت از گسترش بیشتر آن جلوگیری کند و آموزش دهد.

وی درباره نگرانی دانش‌آموزان کنکوری از تعطیلی کلاس‌ها و عقب‌افتادگی درسی گفت: کنکور را می‌شود به اشکال دیگری نیز جبران کرد. باید برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای پیش برود که تقویم زمانی رعایت شود. قصد تغییر تقویم آموزشی را نداریم و تلاش می‌کنیم از طریق آموزش مجازی جریان آموزش را به کمک معلمان و مدیران مدارس پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که تا کنکور فرصت زیادی داریم و باید دید شرایط عمومی کشور تا آن زمان چگونه خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون تصمیمی برای تغییر تاریخ کنکور گرفته نشده است. ما با وزارت علوم و سازمان سنجش هماهنگیم. اگر درآینده اقتضا کند این کار انجام خواهد شد.  حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تا پایان امسال تقریبا هفت روز تحصیلی بعد از دوشنبه باقی مانده است و تعداد روزهای زیادی نیست و برای جبران عقب ماندگی‌ها، آموزش جایگزین ارایه می‌شود، گفت: در تعطیلات اوضاع را بررسی و متناسب با وضعیت مدارس در بعد از عید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظر