اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۵۹

ورود اینترپل به پرونده سایت‌های قمار و شرط‌بندی

رییس پلیس بین‌الملل ناجا اعلام کرد که این پلیس می‌تواند مدیران سایت‌های شرط‌بندی و کلاهبردار در خارج از کشور را تحت تعقیب قرار دهد. هادی شیرزاد درباره اینکه آیا پلیس بین‌الملل می‌تواند برای مدیران سایت‌های شرط‌بندی و قمار که در خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند اعلان صادر کند، گفت: موارد مربوط به جرایم سایت‌های شرط‌بندی و قمار، در حوزه پلیس فتا است و این پلیس چنین پرونده‌هایی را بررسی‌ می‌کند؛ اما اگر مواردی باشد که نیاز به تعقیب این افراد در خارج از کشور باشد، حتما از طریق مراجع قضایی، اینترپل نیز به موضوع ورود خواهد کرد. او در مورد اینکه آیا مواردی از برخورد پلیس با چنین سایت‌هایی نیز وجود داشته یا خیر؟ به ایسنا گفت: چند مورد پرونده‌های مربوط به مدیران برخی از سایت‌ها بوده که جرایم مختلفی از جمله کلاهبرداری با قمار و شرط‌بندی از ایرانیان را در خارج از کشور انجام داده بودند که در این موارد پلیس بین‌الملل ورود کرده است. رییس پلیس بین‌الملل ناجا اضافه کرد: به‌طور کلی در مورد جرایمی که مجرمان آن به خارج از کشور متواری شده باشند و ... با دستور و در خواست مقام قضایی، پلیس بین‌الملل نیز ورود خواهد کرد و خوشبختانه اقدامات قابل توجهی نیز در استرداد مجرمان داشته‌ایم.

مذاکره برای تخصیص سهمیه ویژه بنزین به معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پیگیری و مذاکرات لازم با مسوولان ذی‌ربط برای تخصیص سهمیه ویژه به معلولان خبر داد.

محمد نفریه در مورد تغییر قیمت بنزین به مهر گفت: با تغییر قیمت بنزین معلولینی که به مراکز روزانه ما مراجعه یا در منزل مراقبت می‌شوند برای سرویس رفت و آمد به مشکل برخورده و هزینه‌های آنها زیاد شده است بر همین اساس مکاتبات لازم با مسوولان ذیربط انجام شده و از آنها خواسته‌ایم برای این معلولین نیز سهمیه بنزین جداگانه‌ای در نظر بگیرند و پیگیر این موضوع هستیم. او تاکید کرد: هنوز در این خصوص پاسخ نهایی به ما داده نشده ولی امیدواریم در این هفته که ویژه معلولان است دولت سهمیه ویژه‌ای برای ایاب و ذهاب معلولان اختصاص دهد. معاون امور توانبخشی معلولان در خصوص اعتبار مورد نیاز اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: ما مکلف هستیم طبق قانون هزینه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را برآورد و اعلام کنیم وبا توجه به اعتباری که به ما داده می‌شود در خصوص خدمات رسانی به معلولان برنامه‌ریزی می‌کنیم . نفریه اظهار کرد: امسال با توجه به تصویب هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، برای تمامی معلولان شدید و خیلی شدید در 3دهک پایین درآمدی پرداخت کمک معیشت را اجرایی خواهیم کرد و اگر بخواهیم سایر گروه‌های معلولان را نیز تحت پوشش حق معیشتی که در قانون آمده قرار دهیم نیازمند آن هستیم که اعتبار بیشتری به ما تخصیص دهند.

کاهش کیفیت آموزش

وزیرآموزش‌وپرورش گفت: آزمون‌های تیمز و پرلز می‌گوید که کیفیت آموزش کاهش پیداکرده است و باید این مساله را حل کنیم، همچنین باید کیفیت و عدالت آموزشی را درست توزیع کنیم چراکه در حال حاضر چنین نیست و باید راه‌حل‌های مناسب آن را پیدا کنیم. محسن حاجی میرزایی بابیان اینکه مامور تربیت دانش‌آموزان هستیم، گفت: آیا نظام آموزشی مسوولیت تربیت را به‌درستی انجام می‌دهد؟ چقدر ظرفیت نظام ١٢ساله تربیت ایجاد می‌کند؟ در نظام جهانی گفته می‌شود که فرد باید پس از پایان تحصیلات مهارت‌های لازم را داشته باشد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها را یاد گرفته باشد. او اظهار کرد: در پایان ١٢سال تحصیل دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلی آنها، کنکور داریم که وجه تست‌زنی را می‌سنجد و باعث می‌شود تا تمام تلاش‌های ١٢سال را تحت تأثیر قرار دهد. حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش مسوول آموزش دانش‌آموزان است، گفت: آزمون‌های تیمز و پرلز می‌گوید که کیفیت آموزش کاهش پیداکرده و باید این مساله را حل کنیم  همچنین باید کیفیت و عدالت آموزشی را درست توزیع کنیم چراکه در حال حاضر چنین نیست و باید راه‌حل‌های مناسب آن را پیدا کنیم.

خودروهای محیط زیست در انتظار تخصیص سهمیه بنزین

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص سهمیه بنزین به سازمان‌های حفاظت محیطزیست و جنگل‌ها، گفت: بی‌توجهی به تامین سوخت نیروهای حفاظتی باعث کاهش قدرت پیشگیری‌ و جولان متخلفین در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست می‌شود. حبیب‌الله نیکزادی پناه با اشاره به ضرورت تخصیص سهمیه بنزین به سازمان‌های حفاظت محیطزیست و جنگل‌ها، گفت: سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مشکلات بسیار زیادی را برای سازمان محیطزیست و جنگل‌ها ایجاد کرده است. نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین نشدن سوخت وسایل نقلیه محیطبانی روی گشت و پایش زیست محیطی موثر است، افزود: بی‌توجهی به تامین سوخت برخی از اقشار جامعه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. به‌عنوان مثال معلمانی که برای تدریس به روستا‌ها می‌روند یا تاکسی‌های برون شهری که مسافت طولانی طی می‌کنند به سوخت بیشتری نیاز دارند.

 

 

ارسال نظر