اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۴۴

امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع جامانده در مدارس

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آخرین آمار ثبت نام دانش‌آموزان اتباع را اعلام کرد و گفت: همه دانش‌آموزان باید اول مهر ثبت نام می‌شدند، با این حال اگر هنوز افرادی باشند که بنا به دلایلی موفق به ثبت نام نشده و جامانده باشند امکان ثبت نامشان در مدارس وجود دارد.

غلامرضا کریمی آخرین آمار ثبت نام دانش‌آموزان اتباع را اعلام و اظهار کرد: شمار کل دانش‌آموزان اتباع به ۵۰۲ هزار و ۸۳۱ نفر رسیده است که ۴۷۳هزار و ۱۸ نفر آنها اتباع افغانی هستند.

او افزود: همچنین از تعداد کل دانش‌آموزان ۲۳۹هزار و ۶۰۵ نفر دختر و ۲۶۳ هزار و ۲۲۶نفر پسر هستند. رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: در مدارس همچنان برای پذیرش باز هستند و اگر دانش‌آموزی جامانده باشد پذیرش می‌شود. هرچند دیگر افزایش چشمگیری در تعداد دانش‌آموزان نخواهیم داشت.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا شرایط خاصی برای ثبت نام وجود دارد و مهلت خاصی برای این منظور تعیین شده است؟ اظهار کرد: شرایط برای دانش‌آموزان اتباع همانند دانش‌آموزان ایرانی است. او افزود: محدودیت زمانی برای ثبت نام وجود ندارد. دانش‌آموزان باید اول مهر ثبت نام می‌شدند، با این حال اگر هنوز افرادی باشند که بنا به دلایلی موفق به ثبت نام نشده و جامانده باشند امکان ثبت نامشان در مدارس وجود دارد.

مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران را ۱۶ برابر استاندارد جهانی اعلام کرد. مینو محرز گفت: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است. ما یکی از بدترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شویم. این موضوع به غیر از هزینه بالایی که برای دولت دارد جان مردم را به خطر می‌اندازد. باید هر کاری می‌توانیم بکنیم تا سونامی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را از بین ببریم. باید تاکید کنم که این سونامی در حال حاضر وجود دارد و اینطور نیست که در آینده برای ما اتفاق بیفتد.

او در ادامه گفت: نباید داروهای عفونی بیمارستانی تنها با تجویز پزشک عمومی در دسترس مردم قرار بگیرد. دیده شده که پزشکان برای مصارف ناملزوم ۸۰ قرص بیمارستانی تجویز می‌کنند. ما میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم تا نسل بعدی خود را از بین ببریم. این با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و با عقل جور درنمی‌آید. کنترل روی داروخانه‌ها تنها با نسخه الکترونیکی امکان‌پذیر است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به جریان بیفتد.

همچنین مسعودی عضو هیات مبارزه با بیماری‌های عفونی گفت: لازم است؛ برای افراد حساس واکسیناسیون آنفلوآنزا صورت بگیرد. زنان باردار، مبتلایان به HAV، افرادی که بیماری‌های ریوی و قلبی دارند و پرسنل بیمارستانها دارند.همچنین تحقیقات نشان داده که آنفلوآنزا می‌تواند برای افراد چاق کشنده باشد. او در ادامه گفت: این بیماری در کشور شایعه شده و تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت. محققان ما در حال بررسی این ویروس هستند تا مشخص شود که آیا این ویروس تغییری کرده است یا خیر.

وضعیت پوشش بیمه‌ای پانسمان بیماران پروانه‌ای

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، درباره پوشش بیمه‌ای پانسمان ویژه بیماران‌ای بی، گفت: پانسمان ویژه‌ بیماران پروانه‌ای شامل تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه نیست و مطابق آیین‌نامه شورای بررسی و تدوین تعهدات بیمه‌ای تجهیزات پزشکی، ورود هرگونه لوازم و تجهیزات پزشکی جدید به تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر، مستلزم بررسی، تایید و ابلاغ از طریق شورای عالی بیمه به سازمان‌های بیمه‌گر پایه است.

حنان حاج محمودی با ارایه تعریفی از بیماری EB، گفت: بیماری پروانه‌ای یا همان بیماری EB یک بیماری ارثی است که طی آن بافت‌های پوستی به صورت پیش‌رونده دچار اختلالاتی مانند تاول، لایه لایه شدن یا کنده شدن می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در خصوص تجهیزات درمانی این بیماران اظهار کرد: پانسمان ویژه‌ای در بیماری EB با نام میپلکس کاربرد دارد که متاسفانه در بسته خدمتی تجهیزات پزشکی بیمه پایه موجود نیست و در حال حاضر مشمول تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه نیست. همچنین مطابق آیین‌نامه شورای بررسی و تدوین تعهدات بیمه‌ای تجهیزات پزشکی، ورود هرگونه لوازم و تجهیزات پزشکی جدید به تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر، مستلزم بررسی، تایید و ابلاغ از طریق شورای عالی بیمه به سازمان‌های بیمه‌گر پایه است.

او اظهار کرد: امکان بهره‌مندی بیماران مبتلا به EB مطابق سایر بیمه‌شدگان بیمه سلامت از خدمات درمانی گوناگون مورد نیاز در بخش سرپایی و بستری مشتمل بر انواع جراحی و درمان‌های دارویی و... برابر فهرست خدمات مورد تعهد بیمه پایه صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر