اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۴۴

پرونده کارت هوشمند ۹۸ بسته می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه کارت‌های هوشمند ملی به مرور به ثبت نام‌کنندگان ارایه می‌شود، گفت: تا پایان سال پرونده کارت هوشمند بسته می‌شود. سیف‌الله ابوترابی افزود: تاکنون چاپخانه دولتی در دو مرحله تعدادی کارت هوشمند را تحویل ثبت احوال داده که میان متقاضیانی که در گذشته ثبت نام کرده بودند توزیع شده است. او  به مهر گفت: در حال حاضر حدود ۴۶ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: همچنین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر نیز کارت هوشمند ندارند و برای ثبت نام نیز مراجعه نکرده‌اند. او از هموطنان درخواست کرد با توجه به اینکه از اول خرداد ماه ارایه خدمات بانکی فقط با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود به همین دلیل افرادی که تاکنون برای ثبت نام و دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند هرچه زودتر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. ابوترابی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم تا پایان امسال برای تمامی افراد فاقد کارت، کارت صادر کنیم و بدین‌ترتیب پرونده کارت هوشمند بسته خواهد شد.

نگرانی آقای وزیر از رشد طلاق و کاهش ازدواج

وزیر ورزش و جوانان رشد آمار طلاق و کاهش ازدواج در کشور را نگران‌کننده دانست. مسعود سلطانی‌فر در هفتادمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان قم برای برگزاری رویدادهای ورزش‌های همگانی گفت: با وجود ظرفیت‌های موجود می‌توان با برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشی در این استان نشاط اجتماعی تزریق کرد. او خطاب به استاندار قم که در این جلسه حضور داشت، گفت: ترویج ورزش‌های همگانی در این استان برای ایجاد نشاط اجتماعی بسیار کمک‌کننده است. سلطانی‌فر با بیان اینکه میزبانی رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی در این استان یکی از مهم‌ترین نیازهای استانی است، اظهار کرد: این استان در نقطه جعرافیایی خوبی قرار دارد و از امکانات هتلینگ مناسبی برخوردار است و می‌تواند از این ظرفیت برای برگزاری مراسم‌های ورزشی اقدام کند. او در ادامه به برگزاری موفق لیگ جهانی والبیال در دو استان ارومیه و اردبیل اشاره کرد و افزود: این رویداد باعث تزریق نشاط اجتماعی به این دو استان و افزایش غرور ملی شده است.‌ استان قم می‌تواند از فرصت همه میلادهای ائمه برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و بومی- محلی کمک بگیرد.

تصویب لایحه حمایت از محیط بانان پس از دو سال

در حالی لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان پس از گذشت بیش از دو سال از زمان ارایه به مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از افزایش حمایت‌های قضایی و بیمه‌ای از این گروه‌ها در پی تصویب این لایحه خبر داد. معصومه حسین‌پور با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان با تغییر نام به لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد، اظهارکرد: امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تایید کند. اوادامه داد: این لایحه بیشتر بر حمایت قضایی از محیط‌بانان و بیمه‌ای تاکید دارد. بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند که ماموران خود را مطابق آیین‌نامه در قبال انجام وظایف و ماموریت‌های محوله حمایت و در قبال مسائلی مثل شهادت، بیماری‌های صعب‌العلاج، نقص عضو و از کارافتادگی بر اثر وقوع حوادث حین ماموریت‌ها بیمه کنند. مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در صورت تایید این لایحه از سوی شورای نگهبان هزینه‌های درمانی و جبران صدمات به محافظان افتخاری و همیاران محیط زیست پرداخت می‌شود. لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان هشتم اسفندماه ۱۳۹۵ در هیات وزیران به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ از سوی دولت روحانی راهی مجلس شورای اسلامی شد و بعد از دو سال انتظار دیروز سوم تیرماه ۱۳۹۸، به تصویب رسید و برای تایید به شورای نگهیان ارسال می‌شود.

آسیب‌های روحی زنان زندانی بیشتر  است

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس، با انتقاد از نگاه حاکم بر جامعه نسبت به زنان زندانی یادآورشد که اغلب آنها به دلیل اینکه از سوی خانواده‌هایشان و مسوولان طرد می‌شوند به بیماری‌های شدید روحی مبتلا هستند. معصومه آقاپور علیشاهی با ابراز تاسف از وضعیت زنان زندانی در کشور   به خانه ملت گفت: یکی از موارد نگران‌کننده در رابطه با زنان زندانی که با وضعیت روحی آنها ارتباط مستقیم دارد، تعداد ملاقات‌کنندگان آنها بوده که 20درصد آمار ملاقات‌کنندگان زندانیان مرد است. او ادامه داد: متاسفانه زنان زندانی به دلیل نوع فرهنگ و نگاه متعصبانه‌ای که نسبت به ارتکاب جرم توسط زنان در جامعه حاکم است، به‌طور کامل از سوی خانواده‌هایشان طرد می‌شوند و حتی اسامی آنها کمتر در لیست عفو مسوولان نیز درج می‌شود. او اظهار کرد: این موضوع در رابطه با مردان زندانی به‌طور کامل برعکس بوده، کما اینکه همسران آنها هر روز به ملاقاتشان می‌روند و آنها را از نظر عاطفی مورد حمایت قرار می‌دهند. آقاپور علیشاهی خاطرنشان کرد: زنان زندانی که از نظر روحی آسیب‌پذیرتر از مردان هستند، به دلیل این ظلم ناشی از بی‌توجهی خانواده‌هایشان اغلب دچار بیماری‌های روحی شدید می‌شوند، کمااینکه بر اساس آمار تعداد زنان زندانی مبتلا به بیماری‌های روانی 10 برابر بیشتر از مردان است.

 

 

ارسال نظر