برخی مدارس مانند پادگان‌ و بنگاه اقتصادی هستند

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۶۳۹۴

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان با حضور سید جواد حسینی؛ سرپرست جدید آموزش و پرورش، علی ربیعی سخنگوی دولت و برخی از اعضای تشکل‌ها بعد از ظهر دیروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

گندمی، نماینده تشکل‌های صنفی خراسان در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان گفت: در آموزش و پرورش نخبگان فراوانی هستند که برخی از آنها خلع انگیزه شدند و برخی هم به کار گرفته نشدند‌. توصیه می‌کنم نگاه ویژه‌ای به این قسمت شود. امیدواریم آقای حسینی همه کاستی‌ها را آنالیز کند و با در نظر گرفتن ابعاد نوگرایی پیشبرد کارها را در نظر بگیرد.

او ادامه داد: استقلال آموزش و پرورش در این ایام آسیب دید. خواهشم این است که استقلال آموزش و پرورش

 را در دست اقدام و پیگیری داشته باشید.

در ادامه مصلحی، عضو انجمن اسلامی معلمان گفت: آموزش و پرورش باید جزو اولویت‌های دولت و نظام باشد، وزیر آموزش و پرورش باید شیخ الوزرا باشد، اما اینچنین حس نمی‌شود و معلمان این احساس را ندارند که به آموزش و پرورش توجه می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین بحث بودجه همواره مطرح است و باید این معضل یک بار برای همیشه حل شود تا کاستی در بودجه نداشته باشیم‌. الان بحث رتبه‌بندی مطرح است، اما رتبه‌بندی نباید کلاهی روی سر آموزش و پرورش باشد. دوره، عضو انجمن اسلامی معلمان ایران، در این نشست گفت: به نظام بازنشستگی، پژوهش، خلاقیت، نوآوری و... نیاز داریم. خواهشمندم در یک برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت خط سیری برای رسیدگی به این امور در نظر گرفته شود. همچنین به بخش زنان در وزارت آموزش و پرورش توجه بیشتری شود.

   امروز امید فرهنگیان کاهش یافته است

داوری، عضو سازمان معلمان ایران بیان کرد: تشکل‌ها باید با روحیه تسهیل گری کار کنند، اما ما در این راستا خیلی موفق نبوده‌ایم و بی‌تردید هم می‌دانیم اوضاع کشور وضعیت خوبی ندارد. ما همه با هم در اینجا جمع شده‌ایم تا به حل این مسائل کمک کنیم.

او ادامه داد: زمانی که فرهنگیان امیدشان کم می‌شود باید نگران باشیم. البته لازم است از این کاهش امیدواری فرصت بسازیم و امیدواری را تشدید کنیم و بهتر است این اقدام از دانش‌آموزان شروع شود و در کنار آن به فرهنگیان نیز عزت نفس بدهیم. من به عنوان عضو تشکل سازمان معلمان منتقد آقای بطحایی بودم اما لازم می‌دانم از او به خاطر فعالیت‌ها و زحماتی که برای تشکل‌ها کشیده‌اند تشکر کنم. داوری تاکید کرد: مدارس ما نه پادگان‌اند و نه بنگاه اقتصادی اما متاسفانه اغلب همین گونه رفتار می‌کنند یعنی مانند پادگان یا بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند‌.

مصطفایی (عضو سازمان معلمان) در این نشست گفت: انتظار و انتقاد ما از دولت است و از آنها می‌پرسیم که طی شش سال اخیر برای جلوگیری از رکود آموزش و پرورش چه برنامه‌ای داشتند و بعد از این چه برنامه‌ای دارند؟ آیا باز وزیر آموزش و پرورش تنها خواهد ماند؟ بخش عمده مشکلات آموزش و پرورش در داخل آن نیست، بلکه چارچوب‌ها موجب شده دست و پای ما بسته شود و حال امیدواریم این امر مورد توجه قرار بگیرد.

داودپور (عضو تشکل‌های دانشگاه فرهنگیان) گفت: دانش‌آموزان ما در دروس ریاضی و علوم ضعیف هستند، زیرا درک مطلب و درک مساله آنها ضعیف است. این ما را موظف می‌کند تا در تربیت معلم تلاش بیشتری کنیم تا به دانش‌آموزان در درک مطلب و مساله کمک کنند.

وی افزود: بخش زیادی از اجرای سند تحول به دستگاه‌ها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش برمی‌گردد. آیا نباید رییس‌جمهور دستگاه‌ها و نهادها را موظف به اجرای سند تحول کند تا به طور جدی‌تر به آن بپردازد.

 

ارسال نظر