اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۳۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۲۶۹

سیلاب‌ها اهمیت آبخیزداری را آشکار کرد

طرح‌های آبخیزداری هم از هدر رفتن آب و هم از وقوع سیلاب‌های عظیم جلوگیری می‌کند. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مدیریت ریسک سیل و کاهش آسیب‌پذیری مناطق با اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های آبخیز بالادست در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، دبی اوج سیلاب را که اثر زیادی در ایجاد خسارت و تلفات دارد کاهش می‌دهد.

علی ابراهیمی در مورد تاثیر طرح‌های آبخیزداری بر کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب گفـت: فعالیت‌های آبخیزداری چندین سال است که در دستور کار جهاد سازندگی سابق و جهاد کشاورزی قرار دارد و دستاوردهای بسیار خوبی هم در این حوزه حاصل شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری در کنترل و مهار آب، کاهش فرسایش خاک و تثبیت پوشش گیاهی بسیار موثر است، به خانه ملت گفت: سیلاب‌های اخیر اهمیت طرح‌های آبخیزداری و سدسازی را در کنترل و مهار سیلاب به خوبی آشکار کرد، بی‌تردید مدیریت ریسک سیل و کاهش آسیب‌پذیری مناطق با اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های آبخیز بالادست در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، دبی اوج سیلاب را که اثر زیادی در ایجاد خسارت و تلفات دارد کاهش می‌دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تاثیر سد‌ها در مهار سیلاب‌های اخیر اظهار کرد: در مورد احداث سدها اختلاف نظرهای بسیار زیادی در 15 سال اخیر بین بدنه دولت و سازمان‌های مردم نهاد و کارشناس‌های محیط زیست وجود داشت، همین موضوع نیز باعث شد روند احداث سد‌ها در سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شود. بی‌تردید وجود سدها برای مهار سیلاب‌ها تعریف شده و همه جای دنیا نیز از آن بهره‌برداری می‌کنند، اما لازم است خروجی سد‌ها به نوعی مدیریت شود که حق محیط زیست نیز ادا شود.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال 98 مشخص شد

در جلسه دیروز مدیران سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگی، ‌کارشناسان و شرکای اجتماعی مقرر شد حقوق سایر سطوح از جمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران 13 درصد به اضافه مبلغ 261 هزار تومان افزایش یابد. به عنوان مثال اگر بازنشسته‌ای سه میلیون تومان دریافتی دارد این مبلغ ضربدر 13 به اضافه

261 هزار تومان محاسبه شده و از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

این مصوبه پس از بررسی هیات‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال خواهد شد. مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در فروردین ماه نیز تا دو ماه آینده به حساب‌شان واریز خواهد شد.

شهادت یک نفر در سقوط بالگرد ناجا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سقوط بالگرد نیروی انتظامی در ارومیه خبر داد. مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت

11:58 دیروز گزارشی مبنی بر سقوط یک دستگاه بالگرد نیروی انتظامی به اورژانس اعلام شد که در پی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. مستاجران فرمانده هوا ناجا نقص فنی را علت سقوط بالگرد در منطقه دالامپر در استان آذربایجان غربی اعلام کرد. به گفته سردار مستاجران، در این حادثه یک نفر از خلبانان شهید و سه تن دیگر از سرنشینان بالگرد نیز مجروح شدند که حال آنها نیز وخیم گزارش شده است. او با اشاره به انتقال مجروحان به مراکز درمانی، گفت: حال دیگر سرنشینان این بالگرد خوب است.

بیمارستان‌هایی که در تعطیلات خالی از پزشک می‌شوند

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدم حضور متخصصان نامی در تعطیلات به ضرر بیماران صعب‌العلاج است، گفت: تمام پزشکان متخصص کشور نباید به یک‌باره به تعطیلات بروند . این امر خدمات رسانی کیفی به بیماران را با چالش روبرو می‌کند.

اصغرسلیمی درباره وضعیت خدمات رسانی به بیماران در ایام تعطیل گفت: خدمات رسانی به بیماران روزهای تعطیل و عادی نمی‌شناسند بنابراین نباید متخصصان مطرح کشور تنها برای استفاده از تعطیلات بدون جایگزینی مطمئن به مرخصی بروند بنابراین الزامی است که حداقل نیمی از پزشکان متخصصان کشور در ایام تعطیلات در کنار بیماران باشند. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در تعطیلات بیماران صعب العلاج فراموش شوند به خانه ملت گفت: یادمان باشد هر فردی در هر زمانی ممکن است به بیماری‌های مختلف مبتلا شود بنابراین نباید بیماران را در تعطیلات با بیماری شان تنهاگذاشت. سلیمی افزود: درمان برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان نیازمند حضور متخصصان خاص است بنابراین نباید در تعطیلات به یک‌باره حوزه درمان و بهداشت را خالی از حضور این پزشکان در کشور مشاهده کنیم.

 

ارسال نظر