اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۳۷

قیمت داروهای پیوند کاهش یافت

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران پیوند خبر داد. مهدی شادنوش از کاهش قیمت داروهای پیوند خبر داد و گفت: خوشبختانه با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت داروهای پیوند مانند سل‌سپت و مای‌فورتیک و پروگراف به قیمت قبل بازگشت و کاهش یافت. او با بیان اینکه این اقدام کمک زیادی به بیماران پیوند خواهد کرد، افزود: با این اقدام بیماران پیوند با دغدغه حداقلی و با فرانشیزی که قبلا می‌پرداختند، داروهایشان را تامین می‌کنند.

زباله ۵ روستای رشت را خالی از سکنه کرد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ماندن زباله‌ها بر روی زمین برای عدم مدیریت

انسجام‌آمیزاست، گفت: اگر فکری به زباله‌های دردسر ساز رشت نمی‌کنند ما نیازی به حضور توریست در رشت نداریم.

محمدصادق حسنی جوریابی درباره وضعیت حجم زباله‌ها در استان گیلان، گفت: بارها مصاحبه و اعلام کردیم که مسوولان فکری برای حال ناخوش زباله‌های رشت بکنند زیرا زباله‌ها نه تنها وضعیت زیست محیطی را وارد بحران می‌کند بلکه به نوعی توریست زدایی نیز می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چهار تا پنج روستای ناب گردشگری در رشت برای معضل زباله‌ها خالی از سکنه شدند و کشاورزان حاضر نیستند با این شرایط در روستاها به تولید محصولات کشاورزی بپردازند. حسنی جوریابی افزود: اعتبارات شهرستانی و استانی پاسخگویی تامین دستگاه‌های زباله سوز نیستند و این در حالی است که صنعت گردشگری در رشت با توجه به جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند علاوه بر اشتغال زایی بهینه، اقتصاد استان گیلان را نیز بهبود ببخشد. او به خانه ملت گفت: سلامت جامعه رشت با ورود شیرابه زباله به آب‌های زیر زمینی در خطر است وازسوی دیگر نیز شرابه‌های زباله تاثیر منفی بر تولید محصولات کشا ورزی در رشت دارند.

دریافت پول برای هزینه‌های مدارس تخلف است

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعریف ۸۶عنوان فعالیت فوق برنامه با کدشناسه مشخص در سامانه حساب یکپارچه مدارس گفت: مدیر مدرسه حق ندارد پولی تحت عنوان هزینه‌های متفرقه از اولیای دانش‌آموزان اخذ کند.

منصور مجاوری با اشاره به سامانه حساب یکپارچه مدارس که استقرار آن در مدارس از ماه جاری آغاز شده است اظهار کرد: ازحدود ۱۰۰تا ۱۵۰ مدرسه بازدید میدانی صورت گرفته و عناوین کلیه فعالیت‌هایی که بابت آنها هزینه‌ای اخذ می‌شود، احصاء شده است.

او افزود: این فعالیت‌ها را به صورت کدگذاری شده داخل سامانه وارد کردیم و دیگر چیزی تحت عنوان سایر هزینه‌ها در مدارس نخواهیم داشت و مدیر مدرسه ملزم است نوع فعالیت و نوع درآمد را کاملا مشخص کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدیر مدرسه‌ای هزینه‌ای برای مواردی به جز کدهای درج شده در سامانه اخذ کند مرتکب تخلف شده است گفت: ۸۶عنوان مشخص شده و تقریبا همه محل‌های هزینه کرد بودجه پوشش داده می‌شود. وی درباره نقش ستاد مرکزی آموزش و پرورش در درآمدها و هزینه‌های مدرسه در حساب یکپارچه اظهار کرد: نظارت کامل داریم و کاملا برایمان مشخص است هر مدرسه تحت چه عنوانی پول گرفته و آن را کجا خرج کرده است. علاوه بر این سامانه حسابداری مدرسه نیز در حال آماده‌سازی است. مجاوری درباره هزینه کرد کمک‌های مالی دریافت شده از والدین نیز گفت: مصرف منابع جمع‌آوری شده از سوی شورای مالی مدرسه است و دستورالعمل مالی مدارس هم قید شده است.او افزود: امیدواریم به زودی با استقرار کامل حساب یکپارچه، پول دادن نقدی در مدارس جمع شود.

کشف ۸۱۰ تن موادمخدر توسط ایران در سال ۹۶

در دیدار معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون رییس اداره کل مبارزه با جرایم سازمان‌یافته وزارت‌کشور بلغارستان بر گسترش تعاملات دو کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر و امضای یادداشت تفاهم همکاری در این زمینه تاکید شد.

 اسداله هادی‌ن‍ژاد در این دیدار که در خصوص همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و به درخواست طرف بلغارستانی ترتیب داده شده بود، با اشاره به گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: در سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان، ۱۰ هزار تن بوده است.

او با اشاره به کشفیات مواد مخدر از سوی جمهوری اسلامی ایران افزود: سال گذشته، ۸۱۰ تن انواع موادمخدر توسط کشورمان کشف شد که ۴۶ تن آن، مرفین و هرویین بوده است، همچنین در سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۶، رشد کشفیات مواد مخدر در کشور ۴۶ درصد بود.

 

ارسال نظر