اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۱۲۹

واکسن آنفلوانزا چند؟

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اعلام قیمت واکسن آنفلوآنزا در بازار، گفت: به نظر می‌رسد اکثر واجدین شرایط تاکنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند؛ چراکه توصیه کرده‌ایم که پیش از آبان افراد واجد شرایط واکسن را تزریق کنند. علی واشقانی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا موجود در بازار، گفت: قیمت واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان و سه‌ظرفیتی ۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان است. برندهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، ‌برندهای هلندی و فرانسوی هستند و فعلا برند دیگری جز این نداریم. او با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا مطابق برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم از نیمه شهریور ماه آغاز شد، افزود: افرادی هم که کاندیدای دریافت واکس آنفلوآنزا بودند، واکسیناسیون‌شان را آغاز کردند و تاکنون خوشبختانه واکسن‌ها طبق برنامه تامین شده است. واشقانی با اشاره به تفاوت واکسن سه‌ظرفیتی آنفلوآنزا با نوع چهار ظرفیتی آن، به ایسنا گفت: نوع چهار ظرفیتی یک گونه ویروس آنفلوآنزا را بیشتر از نوع سه ظرفیتی پوشش می‌دهد. البته نکته مهم این است که هر دو واکسن انواع خطرناک‌تر ویروس آنفلوآنزا را دارند. در عین حال میزان مقادیر وارد شده از هر دو نوع واکسن تقریبا به صورت برابر وارد بازار شده است.

صدور ۷۲ ساعته ویزای اربعین

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از رفع مشکل کلی صدور ویزای اربعین خبر داد و گفت: در سه روز گذشته با تلاش‌های انجام شده این تأخیر جبران شده و در تهران، ویزا طی ۷۲ ساعت صادر می‌شود. مرتضی آقایی در مورد تأخیر در صدور ویزای زائران اربعین گفت: طی سه روز گذشته یک کندی‌ای در صدور ویزا به وجود آمده بود که با تلاش‌های انجام شده این تأخیر جبران شده است. وی افزود: در تهران و دو استان دیگر تلاش می‌کنیم از امروز ویزاها را طی ۷۲ ساعت صادر کنیم. مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در ۱۳ استان کشور، صدور ویزا ۲۴ ساعته انجام می‌شود، اظهارداشت: در پنج استان نیز ۴۸ ساعته، ۱۱ استان ۷۲ ساعته و در سه استان بین ۳-۴ روز صادر می‌شود که تهران جزو این سه استان است و تلاش می‌کنیم از امروز افرادی که در سامانه سما ثبت‌نام می‌کنند درصورت ارایه به موقع مدارک طی ۷۲ ساعت ویزای آنها را صادر کنیم. آقایی در پاسخ به این سوال که آیا تأخیر در صدور ویزا باعث کنسل شدن بلیت هواپیمای برخی زائران شده است، گفت: بطور عام با چنین مشکلی مواجه نشده ایم اما شاید بطور خاص ۱۰-۲۰ مورد این مشکل را داشته باشند که دلیل آن هم این بوده که ثبت نام انجام شده بدون در نظر گرفتن شرایط بوده و یا شاید مدارکشان با تأخیر ارسال شده است. او با تأکید بر اینکه روزانه ۵۰ هزار ویزا در تهران صادر می‌شود، تصریح کرد: شاید از این تعداد نیم درصد دچار مشکل شده باشند. مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار ثبت نام در سامانه سما انجام شده است، گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار ویزا صادر شده و صد هزار نفر امروز در نوبت دریافت هستند و ۱۰۰ هزار نفر باقی مانده نیز هنوز مدارک خود را تحویل نداده‌اند که این مشکل شاید از سوی خودشان و یا از سوی دفاتر صورت گرفته باشد. او یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکلی در صدور ویزا وجود ندارد و حداکثر طی ۷۲ ساعت ویزاها صادر خواهد شد. به گفته آقایی، ثبت نام زائران اربعین در سامانه سما تا ۴ آبان ماه ادامه دارد.

بهبود شرایط بهداشتی  سلامت زنان ایران

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مصوبه ستاد ملی زن و خانواده گفت: این مصوبه ماه گذشته جهت نشاط و برنامه‌ریزی در ۱۶ محور توسط دولت ابلاغ شد و اکنون در حال اجراست. معصومه ابتکار در پویش ملی ارتقاء و نشاط سلامت بانوان که به مناسبت هفته سلامت زنان صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه در پارک لاله برگزار شد، گفت: معاونت بسیاری از سیاستهای خود را پیگیری می‌کند تا این مصوبه در همه شهرها و روستاها اجرا شود. او افزود: در همین راستا باید شهرداری و شوراها به منظور توان افزایی و حمایت از ایجاد فضاهای ورزشی برای بانوان، همگام با برنامه‌های دولت حرکت کنند تا همه زنان علاقه‌مند به ورزش بتوانند به این پویش بپیوندند.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ادامه داد: امید است تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف تغذیه، سلامت و پیشگیری از بیماریها تلاش‌های بیشتری داشته باشیم که در این زمینه هم دولت برنامه‌های نوینی مد نظر دارد. به گفته ابتکار بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران در طول ۴۰ سال رشد چشمگیری داشته بطوری‌که امید به زندگی قبل از زمان انقلاب در زنان ۵۵ سال بود این در حالی است که امید به زندگی زنان اکنون به ۷۶ سال افزایش داشته است. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری معتقد است که برنامه‌ریزی برای سلامت کشور برنامه وسیع و گسترده‌ای است که با مشارکت مردم به سرانجام می‌رسد و باید با تلاش و همکاری جامعه این مسیر را ادامه دهیم. ابتکار در ادامه با اشاره به وضعیت ورزش دختران مقطع ابتدایی گفت: باتوجه به اینکه ورزش دختران مقطع ابتدایی در سال‌های گذشته از برنامه درسی دختران جا مانده بود با اقدام به موقع بطحایی توانستیم با آموزش معلمین در تابستان سال گذشته مجدداً آموزش و تربیت‌بدنی را به برنامه درسی دوران ابتدایی دختران بازگردانیم که این دستاوردها با همکاری و مشارکت مادران، اولیا و زنان سرافراز ایران زمین به دست آمده است.

 

ارسال نظر