اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۰۱

«یارانه مشاوره» به سه دهک اقتصادی پایین

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی سالانه بیش از ۳ میلیارد تومان «یارانه مشاوره» برای دهک‌های اول تا سوم اقتصادی پایین جامعه پرداخت می‌کند، گفت: این افراد می‌توانند تا ۳ مرحله به مراکز مشاوره‌یی خصوصی مراجعه کنند.

فاطمه عباسی با بیان اینکه قبلا این بودجه در اختیار تعداد مشخص و محدودی مرکز مشاوره روان‌شناختی قرار می‌گرفت، افزود: افراد متقاضی دریافت خدمات مشاوره روان‌شناختی باید به مرکز خاصی مراجعه می‌کردند اما قصد داریم نرم‌افزاری را در آینده‌یی نزدیک طراحی و راه‌اندازی کنیم که افراد واجد شرایط با کارت‌های اعتباری مخصوص، بتوانند به هر مرکز مشاوره‌یی که از سازمان بهزیستی مجوز دارد مراجعه کنند.  به‌گفته او، کد ملی این افراد در این نرم‌افزار ثبت می‌شود و اگر فرد جزو دهک‌های اقتصادی پایین جامعه باشند، به آنها «یارانه مشاوره» تعلق می‌گیرد و می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه «یارانه مشاوره»، مربوط به مراکز مشاوره روان‌شناختی است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی سالانه بیش از ۳ میلیارد تومان یارانه درکل کشور به مراکز مشاوره خصوصی برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه خدمات مشاوره‌یی را ندارند، پرداخت می‌کند.  به گفته عباسی، این افراد می‌توانند تا ۳ مرحله به مراکز مشاوره‌یی خصوصی مراجعه کنند و از خدمات بهره‌مند شوند. درصورت نیاز به ادامه مراجعه نیز می‎توانند با پرداخت هزینه کمتر از خدمات مراکز دولتی استفاده کنند. او با تاکید بر اینکه در این روش محدودیتی از لحاظ انتخاب مراکز خاص وجود ندارد، تصریح کرد: با این وجود این مراکز تحت پوشش بهزیستی هستند و برای واریز شدن این یارانه از سوی سازمان بهزیستی باید مجوز فعالیت از این سازمان را داشته باشند.

تاریخ اتمام سال تحصیلی در مدارس

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند تعطیلی مدارس گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چنانچه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، ارزشیابی و سایر فعالیت‌های آموزشی را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند با صلاحدید مسوولان واحد آموزشی در مدرسه حضور نداشته باشند.

نجات بهرامی افزود: اصل بر برگزاری کلیه جلسات آموزشی بر اساس مصوبات شورای عالی است و در صورتی که برنامه‌های درسی اجرا شده و به اتمام رسیده باشد مدیران می‌توانند در خصوص حضور دانش‌آموزان با انعطاف تصمیم‌گیری کنند. معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: البته امتحانات در برخی پایه‌های ابتدایی مانند پایه ششم به خردادماه کشیده می‌شود که بدیهی است دانش‌آموزان این پایه‌ها باید برای انجام امتحانات در مدرسه حضور یابند.

بهرامی ادامه داد: در سایر مقاطع تحصیلی غیر از دوره ابتدایی، دانش‌آموزان تا پایان امتحانات و اتمام برنامه‌های آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت.

جزئیات جذب ۳۰۰ محیط‌‌بان

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جزئیات استخدام ۳۰۰ محیط‌بان در سال جاری اظهار کرد: این سازمان برای انجام ماموریت‌های قانونی خود حداقل به ۴۰۰۰ محیط بان دیگر نیاز دارد.

کریم شافعی با اشاره به اینکه از سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز جذب ۳۰۰ محیط‌بان اخذ شده است، گفت: شرایط جذب این تعداد نیرو مثل سایر موارد از طریق سازمان سنجش آگهی و مراحل بعدی برای جذب و به کارگیری این افراد طی می‌شود. او در مورد نحوه توزیع ۳۰۰ محیط‌ بان در کل کشور تصریح کرد: توزیع استانی جذب محیط‌ بانان را براساس جدول وضع موجود و پست‌های خالی مشخص کرده‌ایم. به این معنا که یک متغیر تعداد پست‌های خالی محیط‌ بانی در یگان حفاظت محیط زیست و متغیر دیگر تعداد پست‌های پر و متغیرسوم ۳۰۰نفری است که مجوز جذب آنها داده شده است. یگان حفاظت محیط‌زیست این متغیرها را تبدیل به فرمولی کرده‌ است که طبق آن جدول توزیع برای استان‌ها استخراج می‌شود. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست، به ایسنا گفت: با وجود جذب

۳۰۰ محیط‌بان برای یگان محیط‌زیست کشور هنوز پست خالی محیط‌بانی بسیار زیاد است و به‌طور قطع ۳۰۰ نفر افزایش نیرو، نیاز محیط‌زیست کشور را تامین نمی‌کند. در حال حاضر برای هر ۶۰۰۰هکتار عرصه تحت مدیریت محیط‌زیست تنها یک محیط‌بان وجود دارد، درحالی که سازمان حفاظت محیط زیست برای انجام ماموریت‌های قانونی خود حداقل به ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ محیط‌بان‌ دیگر نیاز دارد. شافعی درباره زمان استخدام محیط‌بانان جدید اظهار کرد: زمان دقیق آن مشخص نیست اما قاعدتا باید در فصل تابستان انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای محیط‌بانان گفت: از فروردین‌ ماه سال جاری دوره‌های آموزش ۵۰۰محیط‌بان شروع شده و تاکنون آموزش تعداد زیادی از آنها به پایان رسیده است و تعدادی هم در آستانه گذراندن دوره‌های آموزشی هستند. معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزش ضمن خدمت محیط‌بانی را فعال کرده‌ایم، گفت: محیط‌بانان حتما باید دوره‌های مختلف آموزشی از جمله به‌کارگیری سلاح، نحوه گفت‌وگو با مردم، نحوه برخورد با شکارچیان و متخلفان از گفت‌وگو گرفته تا دستگیری و گزارش‌دهی را بگذرانند.

 

ارسال نظر