ضوابط خاص برای بیمه مبتلایان به «ای.بی» و «‌ام.اس»

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۰۷
ضوابط خاص برای بیمه مبتلایان به «ای.بی» و «‌ام.اس»

پوشش بیمه بیماری‌های «ای.بی» و «‌ام.اس» از نخستین روزی که قرار شد در رده بیماری‌های خاص قرار گیرد تا امروز، حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت. برخی از نمایندگان مجلس معتقد بودند اینکه دولت مکلف شد تا این بیماری‌ها را خاص در نظر بگیرد تنها در حرف مطرح شده و برای ارائه خدمات به این قشر از بیماران، هیچ بودجه و اعتباری در نظر گرفته نشده است اما روز گذشته تقی نوربخش، رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی، اعلام کرد با در نظر گرفتن ضوابط ویژه، این بیماری‌ها، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. او افزود: «با اجرای طرح تحول سلامت امسال در بودجه قانونگذاران تمهیدات جدیدی برای بیماران پروانه‌یی (ای.بی) و بیماران مبتلا به «ام اس» اندیشیده شده است. هم‌اکنون بخشنامه بیماران مبتلا به «ام اس» در حال تدوین است و این بیماران با ضوابطی که قانونگذار تعیین کرده است تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نوربخش ادامه داد: البته هزینه‌های بیماران پروانه‌یی چون بالاست، بخشنامه‌های متفاوتی برای آنها در حال تدوین است و هنوز نرخ بیمه این بیماران مشخص نیست.

وی اضافه کرد: باید این بیماران شناسایی شوند و در سیستم سازمان‌های بیمه‌گر ثبت شود، این اقدامات اکنون در حال انجام است و از ابتدای طرح تحول سلامت یکی از راهبردهای ما تحت پوشش قرار دادن این افراد بوده و من فکر می‌کنم گام‌های بلندی برداشته شده است.

نوربخش درباره اجرای طرح تحول سلامت و اینکه آیا همچنان سازمان تامین اجتماعی برای اجرای این طرح همکاری‌های خود را خواهد داشت، گفت: بطور یقین این برنامه‌های ما همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هزینه‌هایی که قبلا زیر پوشش بوده یا تامین مالی دولت را داشته است مانند داروی بیماران خاص را تقبل می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ما به طرح تحول سلامت پول تزریق نمی‌کنیم اما تعرفه‌ها را به عنوان اصلی که کارشناسی است باید به تعرفه‌های واقعی یا قیمت تمام شده نزدیک کنیم. سازمان‌های بیمه‌گر موضوع نظارت و کنترل را دارند اما باید آن را تقویت کنند.

 

 

ارسال نظر