اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۱

تلاش ناکام گروه‌های مخالف برای ایجاد ناامنی در محرم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در دهه اول ماه محرم اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه برخی می‌خواهند ناامنی در کشور به وجود آورند، اما با همراهی مردم و حضور مقتدرانه نیروی انتظامی اتفاقی در این ایام نیفتاد.

سردار حسین اشتری در پیش خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در جاده‌ها، شهرها، روستاها و در تمام فصول نشان‌دهنده آمادگی و عزم راسخ فرزندان این مرز و بوم است، گفت: ما در حوزه‌های مختلف در برخورد با جرایم از سال گذشته تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم. من در سال گذشته در چنین روزی گزارشی را در نماز جمعه ارائه دادم و امروز با گذشت یک سال می‌گویم که فرزندان شما در نیروی انتظامی توانسته‌اند با کمک خدا و با توانمندی و بنیه خوب، وظایف‌شان را انجام داده و از افزایش جرایم جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما معتقدیم حفظ امنیت در ابعاد نظامی، انتظامی و فرهنگی جزو وظایف‌مان است و باید به جرایم آنها ورود کرده و اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه برای کاهش جرایم و ناامنی‌ها انجام دهیم، افزود: در دهه اول ماه محرم بیش از صدها مراسم عزاداری در کشور برگزار شد که خوشبختانه نیروی انتظامی در کنار عزاداران حسینی حضور داشت و اجازه نداد هیچ ناامنی در کشور رخ دهد. این در حالی است که اطلاعاتی به دست‌مان رسیده بود مبنی بر اینکه افراد مخالف مردم عزیز ما و مخالف با برگزاری این مراسم می‌خواهند ناامنی‌هایی به ویژه در برخی شهرها به وجود بیاورند اما همراهی مردم و هیئات مذهبی و حضور مقتدرانه و هوشمندانه نیروی انتظامی باعث شد که در این ایام هیچ اتفاقی رخ ندهد. اشتری همچنین اظهار کرد: پیش از ماه محرم بیش از ۱۱۰۰ جلسه در سراسر کشور و با هدایت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردیم. در عین حال صدها هزار نفر از مردم و عزاداران به عنوان همراه پلیس و پلیس افتخاری همکاران ما را یاری دادند و خوشبختانه مراسمات عزاداری در شأن کشور برگزار شد. اکنون هم به مردم اعلام می‌کنم که ما در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم بزرگ و جهانی اربعین هستیم، چرا که هر ساله میلیون‌ها نفر در اربعین به سمت عتبات عالیات می‌روند و حفظ نظم و امنیت و برنامه‌ریزی برای تردد زایرین کار بزرگی است که با همت مسوولان دست‌اندرکار انجام می‌شود تا مردم با نظم خاصی از کشور خارج شوند و مجددا به کشور باز گردند. از هم‌اکنون از همه زایرین می‌خواهم که همه مدارک لازم را برای رفتن به عتبات عالیات در ایام اربعین به همراه داشته باشند.

 

حادثه برای پرواز تهران – آغاجاری

مدیر فرودگاه آغاجاری گفت: پرواز شماره 2520 هواپیمایی کارون که تهران را به مقصد آغاجاری ترک کرده بود، هنگام فرود در فرودگاه آغاجاری دچار حادثه شد اما خوشبختانه همه مسافران این حادثه در سلامت کامل هستند. علی شمس اظهار کرد: حدود ساعت 8.30 صبح دیروز، جمعه، در زمان فرود هواپیمای فوکر 100 شرکت هواپیمایی کارون در فرودگاه آغاجاری، این حادثه رخ داد که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی هواپیما به زمین نشست. او افزود: یکی از چرخ‌های عقب هواپیما پس از تماس با باند فرودگاه، از هواپیما جدا شد اما خوشبختانه بدون هیچگونه مشکلی هواپیما در انتهای باند متوقف شد.

مدیر فرودگاه آغاجاری با بیان اینکه همه مسافران در سلامت کامل هستند، به ایسنا گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان بررسی خواهد شد.

 

وجود ۲۲۰هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور

حدود ۸۰۰هزار حلقه چاه در کشور وجود دارد که بیش از ۱۱۰هزار چاه عمیق و بیش از ۲۲۰هزار حلقه از آنها نیمه عمیق و غیرمجاز هستند.

مرتضی خاتمی نماینده مجلس دهم با اشاره به بحرانی شدن چالش آب در کشور گفت: مناقشه در خصوص آب در بین مناطق مختلف کشور و چالش‌های جدید در روابط بین کشورها با موضوع آب در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد و تنها راه، پیشگیری و اتخاذ تدابیر مناسب است. نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: با مصرف ۷۵ درصد از آبهای زیرزمینی، منابع آبی را تاراج کرده‌ایم و باقیمانده این آبها در حال شور شدن است؛ اما با این حال اراده منسجم و قوی در جهت کنترل این چالش‌ها در سطح ملی و منطقه‌یی دیده نمی‌شود. خاتمی به خانه ملت گفت: کشور ما با مصرف بیش از ۸۰ درصدی آب‌های تجدیدپذیر، رکوردار جهان بوده و این درحالی است که متوسط بارندگی سالانه کشور ۲۴۲ میلی‌متر و یک‌سوم میانگین جهانی است؛ در کنار مصرف بالا، کاهش باران، افزایش تبخیر و تغییر الگوی بارش از دلایل کاهش منابع آب تجدید شونده است.

او افزود: ۴۰درصد از منابع آب سطحی و ۶۰ درصد از منابع زیر زمینی، ترکیب مصرف ۱۰۰ میلیارد مترمکعبی در کشور را تشکیل می‌دهد. خاتمی گفت: ۹۰ درصد از مصرف آب در حوزه کشاورزی است که با استفاده از آبیاری قطره‌یی و مکانیزه می‌توان میزان مصرف را کاهش داد. از سوی دیگر استفاده از مزیت نسبی و تغییر الگوی کاشت از محصولات پر مصرف به محصولات کم مصرف با توجیه اقتصادی مناسب، راهکار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم برای تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی، کاهش برداشت ۷ میلیارد متر مکعبی پیش بینی شده است و با استفاده از منابع آب غیرمتعارف (شیرین‌سازی آب‌های شور دریا) در انتهای برنامه افزایش منابع آب تجدیدپذیر کشور به ۳۰۰ میلیون مترمکعب مورد نظر است. خاتمی یادآور شد: در حوزه مهار آب‌های مرزی، مهار و تنظیم آب به میزان 1.5میلیارد مترمکعب و احداث شبکه آبیاری و زهکشی تا ۱۰۰ هزار هکتار مورد نظر است.

 

 

ارسال نظر