ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۰۵

مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها تا ۱۵ مرداد

مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم شهرداری تهران از آغاز ثبت‌نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌های شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قنبرنژاد با اشاره به قانونمند شدن موتورسیکلت‌های تهران افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف به ساماندهی تمام موتورسیکلت‌ها و راکبان این کلان‌شهر شد. وی ادامه داد: از اول مردادماه تمام راکبان موتورسیکلت‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران را دارند، باید با مراجعه به سایت شهرداری تهران نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند. مدیر واحد صدور آرم شهرداری تهران با تاکید بر اینکه موتورسواران قبل از ورود به سایت باید عوارض سالانه شهری خود را پرداخت کرده باشند، بیان کرد: راکبان بعد از این مرحله باید با تعیین نام کاربری جهت ثبت مشخصات موتورسیکلت خود در سامانه طرح ترافیک اقدام کرده و بعد از طی مراحل ثبت‌نام کد پیگیری خود را از سایت دریافت کنند.  وی با بیان اینکه در فاز نخست ثبت‌نام طرح ترافیک به دنبال جمع‌آوری اطلاعات موتورسیکلت‌هایی که وارد محدوده مرکزی تهران می‌شود، هستیم یادآور شد: راکبان موتورسیکلت‌ها تا ۱۵ مردادماه مهلت برای ثبت‌نام دارند. قنبرنژاد تاکید کرد: بعد از اجرای این طرح از ورود موتورسیکلت‌هایی که فاقد طرح ترافیک هستند، ممانعت می‌شود.

افزایش نگران‌کننده ازن در هوای تهران

با فرا رسیدن آخرین روز از تیرماه، گاز آلاینده «ازن» همچنان نقش مهمی در آلودگی هوای تهران بازی می‌کند.

به گزارش مهر، ازن در ماه نخست تابستان طی ۱۴روز آلاینده اصلی هوای تهران بوده است. از این ۱۴روز البته هوا ۳روز به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید اما ازن پدیده‌یی نوظهور در بحث آلودگی هوای تهران و حاصل از افزایش دمای هوا و خروجی اگزوز وسایل نقلیه است.

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: در تیرماه سال جاری بر اساس آنچه ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوای تهران نشان دادند، تا ۳۰ تیر هوا ۵روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. روز گذشته ‌نیز با افزایش ازن، ششمین روز آلوده تیرماه در هوای تهران ثبت شد. بدین‌ترتیب هوای تهران ۳روز بر اثر افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون و ۳روز بر اساس افزایش ازن آلوده شده است.

ویژگی‌های شهردار مطلوب

سید محسن طباطبایی‌مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: شهردار آینده تهران ضمن توجه به ارتباط با سه قوه باید جلب مشارکت مردمی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهد.

به گزارش مهر، طباطبایی‌مزدآبادی با اشاره به ویژگی‌های شهردار مطلوب تهران گفت: شاید تا پیش از قرار گرفتن نزدیک به ۸۰درصد از جمعیت جوامع بشری در شهرها، بحث اداره شهرها آن‌قدر تخصصی و حساس دنبال نمی‌شد اما با افزایش جمعیت شهرها و تمرکز نقاط قدرت و ثروت و خدمات در این جوامع، اوضاع کاملا متفاوت شد. وی افزود: جدای از تمام تلاش‌های شهرداران قبلی در تهران، برای سربلندی پایتخت ایران زمین، اما امروز همزمان با تغییرات در مدیریت کشور و شورای شهر، تغییرات در مدیریت شهر نیز اجتناب‌ناپذیر است و شاید بتوان گفت به تعبیری کار از ابتدا آغاز می‌شود.

طباطبایی‌مزدآبادی نخستین شاخص برای شهردار مطلوب تهران را پاکدستی خواند و گفت: اداره این شهر عظیم با حجم بالای ثروت و درآمد در توان هر شخصی نیست، شهردار پاکدست، مدیرانی پاکدست خواهد داشت و در آن هنگام است که می‌توان به اداره آن در فضایی عاری از فساد و زد و بند امیدوار بود. آن هنگام است که می‌توان برای دخل و خرج شهر برنامه نوشت و مهم‌تر از خود برنامه آن را اجرایی کرد. نایب‌رییس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: از سوی دیگر با توجه به بزرگ شدن شهرها و اهمیت آن، اداره شهر دیگر به صورت جزیره‌یی و در بخش‌های جداگانه امکان‌پذیر نیست. دنیا اکنون شهرداران را به عنوان رییس‌جمهور و حاکم یک شهر می‌دانند. حاکمی که تمام امورات شهر بر عهده اوست. این تعریف ساده‌یی است که به زبان متخصصان شهری مدیریت یکپارچه شهری گفته می‌شود. وی ادامه داد: از همین روست که شهردار تهران باید تعاملی قوی با سایر دستگاه حاکم در کشور داشته باشد چراکه دولت، مجلس و دستگاه قضا، بازوانی است که بدون شک اداره شهر تهران بدون آنها ممکن نیست. طباطبایی همچنین گفت: اگر چه سال‌هاست که بحث حضور شهردار تهران در هیات دولت مطرح می‌شود و هر رییس‌جمهوری تلویحا از آن استقبال می‌کند ولی عملا در هنگام اجرا، در هیات دولت به سوی شهردار بسته است و صندلی‌اش خالی. این کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه شهردار تهران نیز همچنین باید جسارت جراحی ساختار شهر را داشته باشد، خاطرنشان کرد: ساختار شهری تهران نیازمند چابک‌سازی است؛ نیازمند تزریق خون تازه و تفکرات خلاق است تا راهی تازه برای اداره شهر پدید آید. دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با بیان اینکه شهردار شهر باید در اداره شهر بیش از همه به شهروندانش توجه کند، اظهار کرد: شهر بدون شهروند معنا ندارد و در مدیریت نوین شهری توسعه شهرها بدون ارتقای سطح زندگی و فرهنگی ساکنان آن ممکن نیست و بدون آنها توسعه واقعی هرگز رخ نخواهد داد.

 

ارسال نظر