اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۰

دلیل تاخیر در پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی

ایسنا| معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پیگیری کسری اعتبار پرداخت حق الزحمه امتحانات نهایی از سوی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

حسین فرزانه گفت: در ابلاغیه تخصیص اعتباری که 29 خردادماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است مبلغ 970 میلیارد ریال بابت پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی منظور شده لیکن با توجه به اولویت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش اداره کل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی ابتدا نسبت به تامین اعتبار حقوق اقدام کرده است؛ با توجه به اینکه بخشی از این اعتبار برای حقوق خردادماه فرهنگیان به دلیل اندکی افزایش قانونی آن نسبت به ماه قبل مصرف شده است، پرداخت این مورد به تاخیر افتاد. او افزود: موضوع جبران کسری اعتبار برای پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری است که به محض دریافت اعتبار اقدام لازم برای پرداخت حق‌الزحمه امتحانات به عمل خواهد آمد. به گفته فرزانه، ضمنا وزارت آموزش و پرورش در چهارم خرداد ماه امسال مشکلات اجرایی موجود در راه پرداخت حق الزحمه‌ امتحانات نهایی را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است.

طرح مجلسی‌ها برای تسهیل خروج زنانِ ورزشکار

ایلنا| رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از طرح این فراکسیون برای تسهیل خروج زنان از کشور خبر داد و گفت: ما یک اصلاحیه روی ماده 18 (خروج زنان از کشور) آورده و مصادیقی را مشخص کردیم که خروج زنان از کشور راحت‌تر صورت گیرد. بطور مثال؛ زنان نخبه علمی و سیاسی، زنانی که مشکلات اضطراری دارند یا می‌خواهند به دیدار والدین بروند، ورزشکاران، دانشجویان یا زنانی که قصد رفتن به حج دارند، فوت بستگان، شرکت در المپیادها، از جمله این مصادیق به شمار می‌روند. قانون درباره خروج زنان وجود دارد اما ما بنا داریم، با ذکر این مصادیق کار را آسان‌تر کنیم. رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باز هم اجازه را به دادستانی دادیم تا درنهایت بتواند تصمیم بگیرد؛ یعنی به مراجع ذیصلاح این اجازه داده شده که در موارد دیگر به غیر از این مصادیق اگر اضطرار تشخیص داده شد، خروج زنان با اجازه دادستانی صورت گیرد. سلحشوری افزود: اگر دادستان در ۷۲ ساعت اجازه خروج را به خانمی ندهد یا با آن مخالفت کند، این خانم به دادگاه درخواست دهد و در صورت موافقت، زن اجازه خروج خواهد داشت که این شرایط ویژه برای نخبگان ورزشی و علمی محسوب می‌شوند. سلحشوری با اشاره به اینکه روز گذشته دو فوریت این طرح را به مجلس ارائه کردیم، گفت: ما اصرار کردیم که این طرح باید دو فوریت باشد تا سریعتر در صحن مجلس بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

هزینه 270 میلیون دلاری برای آموزش اتباع بیگانه

ایرنا| مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: سالانه 270 میلیون دلار از سوی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه خدمات آموزش و پرورش اتباع بیگانه هزینه اما تنها 2 میلیون دلار از این هزینه‌ها توسط سازمان‌های بین‌المللی تامین می‌شود.

احمد محمدی‌فر افزود: کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در خصوص پناهندگان و مهاجران خارجی مقیم ایران قطع نشده ولی میزان آن بسیار اندک است. هم‌اکنون در بخش آموزش 420هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در ایران با سرانه 20 میلیون ریال در سال تحصیل می‌کنند. وی ادامه داد: افزون بر یک‌میلیون و 500 هزار پناهنده هم اینک بطور قانونی در ایران حضور دارند. همه این افراد با کارت آمایش یا گذرنامه در جمهوری اسلامی ایران خدمات قانونی دریافت می‌کنند. مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: بین یک‌میلیون تا یک‌ونیم میلیون نفر تبعه خارجی نیز به صورت غیرقانونی در ایران حضور دارند که در حال سرشماری و بررسی آنها هستیم. مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و افغانستان در خصوص کارت‌های آمایش مهاجران افغان نیز اشاره و بیان کرد: مذاکراتی در خصوص تغییر مهلت یک ساله به سه ساله برای دارندگان کارت‌های آمایش انجام شده و در این زمینه هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. وی افزود: برای ورود قانونی به کشور هیچ محدودیتی قائل نیستیم. فعالیت‌هایی در خصوص لغو قوانین سخت‌گیرانه و ساده‌سازی ورود قانونی به ایران انجام شده است.

باید نوع طبقه‌بندی محرومان مشخص شود

فارس| در جلسه کمیسیون حمایتی شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی یکسان‌سازی ضوابط پذیرش مددجویان در نهادهای حمایتی، چگونگی اجرای مساعدت اجتماعی لایه‌های پایینی از طریق افزایش مستمری، تقسیم کار میان کمیسیون‌های شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، احکام بخش رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین گزارشی در خصوص وضعیت زنان سرپرست خانوار، سالمندان، کودکان در ایران و تدوین سیاست‌های حمایتی از آنها ارائه شد.

علی ربیعی وزیر رفاه، در ابتدای این جلسه پیرامون حمایت از مددجویان گفت: شناسایی افراد و سطح‌بندی خدمات جهت خروج از گردونه حمایتی و توانمند شدن افراد از طریق پنجره واحد و بسته شناسایی خدماتی صورت می‌گیرد و به عنوان سیاست رفاهی دولت دوازدهم ارائه می‌شود. او ادامه داد: کاهش و محو فقر مطلق اولویت اصلی سیاست‌های رفاهی دولت دوازدهم است. باید مباحث مطروحه در شورای عالی رفاه آماده و دسته‌بندی‌های مورد نظر در این خصوص انجام شود. یکسان‌سازی ضوابط پذیرش مددجویان در نهادهای حمایتی یکی از مشکلات ما بوده است که امیدوارم در این زمینه تفاهم‌های لازم صورت گرفته، گام‌های بلندتری برداشته شود. او افزود: نوع طبقه‌بندی و چینش افراد تحت حمایت باید براساس طبقه‌بندی و نوع حمایت مشخص شود تا بتوان برای آنها برنامه خروج از حمایت را در نظر گرفت. وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در ادامه گفت: برای افراد طوری برنامه‌ریزی می‌شود که با آموزش‌های متناسب با توانایی‌هایشان و آموزش‌های فنی-حرفه‌یی از چرخه حمایت خارج شوند. باید با اولویت قرار دادن افراد مددجو جهت دریافت وام‌های ارزان و انجام کار در قالب تعاونی‌ها، شیوه حمایت از آنها از شکل حمایتی خارج و به سوی توانمندسازی حرکت کند.

 

ارسال نظر