بودجه ۸۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۹
بودجه ۸۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی

عضو هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان به سمت پاسخگویی پیش رفته است، گفت: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته 72 هزار میلیارد تومان بوده است که 42 هزار میلیارد تومان آن به پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان اختصاص یافته است.

محمدعلی همتی ادامه داد: بزرگ‌ترین اقدام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر پرداخت مستمری‌ها بوده است که به موقع پرداخت شده است. او افزود: امسال بودجه سازمان تامین اجتماعی به 82 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که 20 هزار میلیارد تومان آن در بخش درمان هزینه خواهد شد.

همتی در گفت‌وگو با فارس گفت: درمان تامین اجتماعی به دو بخش درمان مستقیم که مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی می‌شوند و درمان غیرمستقیم که مراکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند تقسیم می‌شود. همتی ادامه داد: در درمان مستقیم، 4 هزار میلیارد تومان مابقی در درمان غیرمستقیم هزینه می‌شود. او افزود: قبل از طرح تحول نظام سلامت، سازمان تامین اجتماعی ماهانه 380 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌کرد که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، به یک هزار میلیارد تومان در ماه افزایش یافته است و این طرح 2.5 برابر هزینه‌های درمان را افزایش داده است و همیاری بزرگی است که سازمان تامین اجتماعی برای طرح تحول نظام سلامت داشته است. او با اشاره به اینکه بنده گله‌یی از همکاران وزارت بهداشت نیز دارم، گفت: وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت، ‌کار بسیار خوبی را در طرح تحول آغاز کرده است و گله بنده آنجاست که دوستان وقتی گفته می‌شود وزارت بهداشت تولیت نظام سلامت را دارد، باید مراقب همه کسانی که در این نظام سلامت خدمت می‌کنند باشد و هر تصمیمی که بگیرند باید ببینند که چه تاثیری روی زیرمجموعه‌ها دارد.

همتی گفت: ما در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم، وزارت بهداشت تصمیم‌هایی که درباره طرح تحول نظام سلامت می‌گرفت، دقت نمی‌کرد که این تصمیم چه تاثیری روی تامین اجتماعی یا سازمان بیمه نیروهای مسلح می‌گذارد، چرا که این سازمان‌ها نیز تولید درمان می‌کنند.

 

ارسال نظر