اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۳۷

ممنوعیت معاینه فنی برای اتوبوس‌های ۱۰ساله

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران| رییس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: در حال حاضر شرکت‌های سازنده «اتوبوس و مینی‌بوس» تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس‌های ما از خارج وارد می‌شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی‌شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی‌شود. علی انصافی، شرکت هاتی دولتی را از مقصران اصلی افزایش قیمت هزینه تعمیرات و خدمات اتوبوس‌ها دانست و گفت: با وجود اینکه ما دارای منابع نفتی زیادی هستیم اما قیمت روغن توربو به لیتری ۲۵ هزار تومان و روغن ایرانول به لیتری ۱۶ هزار تومان رسیده است. انصافی افزود: قیمت تعویض روغن اتوبوس در ۱۰ ماه گذشته ۵۴۰ هزار تومان و تا دو هفته قبل ۱ میلیون تومان بود اما هم‌اکنون به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.او با بیان اینکه شاهرگ حیاتی هر کشوری حمل و نقل آن است گفت: در کل کشورهای دنیا به حمل و نقل سوبسید داده می‌شود. در ایران ۱۰۰ سال قبل سوبسیدها با سود کمتری داده می‌شد و ۸۲,۵ درصد آن را دولت و مابقی آن را راننده پرداخت می‌کرد. رییس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران یادآور شد: در حال حاضر شرکت‌های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس‌های ما از خارج وارد می‌شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی‌شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی‌شود و در نتیجه اتوبوس‌ها هم جریمه می‌شوند. تکلیف راننده بینوا در این شرایط چیست؟ متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی در این باره وجود ندارد. وی کم هزینه‌ترین راهکار برای حل این مشکل را اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کار به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد کارها در ایران در دست بخش خصولتی است.

قیمت پیشنهادی دامداران پذیرفته نشد

باشگاه خبرنگاران جوان | مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: ستاد تنظیم بازار به سبب کاهش قدرت خرید خانوار با افزایش نرخ ۲ هزار و ۵۷۰ تومانی برای هر کیلوشیر خام موافقت نکرد. سعید سلطانی درباره آخرین وضعیت قیمت شیر خام در بازار اظهار کرد: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلو شیر خام تحویل درب دامداری از ۲ هزار تومان به ۲ هزار و ۳۹۰ تومان افزایش یافت این در حالی است که اتحادیه بر اساس هزینه‌های تولید نرخ ۲ هزار و ۵۷۰ تومان را به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده بود. وی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار نرخ پیشنهادی توسط ستاد تنظیم بازار پذیرفته نشد و در نهایت چکش‌کاری روی قیمت صورت گرفت. سلطانی ادامه داد: با توجه به افزایش کرایه‌های حمل و نقل برخی کارخانه‌های لبنی ۲ تا ۳ ماه با تأخیر مطالبات دامداران را پرداخت‌ می‌کنند و در مقابل تولیدکنندگان ۲ تا ۳ ماه قبل از تحویل نهاده‌های دامی پول را می‌پردازند که این امر در کمبود نقدینگی دامداران دامن می‌زند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر اختلاف نرخ مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد بسیار چشمگیر بود، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا با درصدی کاهش نسبت به ماه‌های اخیر حدود ۴ هزار تومان و ذرت و جو یک هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود. به گفته او، با وجود اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی باید ذرت و جو بر اساس نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد که متأسفانه برخی واردکنندگان با نرخ‌های بالاتری اقدام به فروش نهاده‌ها به دامداران می‌کنند که این امر در کنار افزایش هزینه‌های حمل و نقل سود دامدار را بسیار کاهش می‌دهد. سلطانی با اشاره به اینکه ۷۰ در صد هزینه‌های تولید به نهاده‌های دامی باز می‌گردد گفت: درسال جاری حدود ۱۵ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی همچون جو، ذرت و کنجاله سویا برای تأمین نیاز کشور باید وارد شود که نوسان نرخ ارز در قیمت تمام شده محصولات نهایی شیر و گوشت قرمز تأثیر بسزایی دارد.

همدان میزبان میز تخصصی صادرات پوشاک شد

ایرنا | معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از انتخاب این استان به عنوان میزبان میز صادرات پوشاک خبر داد و گفت: این رویداد ملی تولید و صادرات پوشاک را به صورت تخصصی بررسی می‌کند. مجید زرین‌دلاور اظهار کرد: هر ساله سازمان توسعه تجارت کشور میزبانی میز صادرات در یک یا چند رشته را بر اساس توانمندی و ظرفیت‌های موجود به استان‌ها واگذار می‌کند و امسال همدان به عنوان میزبان میز تخصصی پوشاک برگزیده شده است. وی افزود: میزهای تخصصی که به همت سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است، شامل میزهای کالایی و کشوری با مشارکت مستقیم صادرکنندگان است که طی آن به شناسایی چالش‌های موجود و بررسی طرح‌های توسعه‌ای می‌پردازند.

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه میز تخصصی پوشاک اواخر امسال با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان برجسته کشور در همدان برگزار می‌شود، افزود: هم‌اکنون شناسایی ظرفیت‌های صنفی و صنعتی تولید‌کنندگان پوشاک در کشور آغاز شده و به آسیب‌شناسی، نیازسنجی و مشکلات صادرات این بخش می‌پردازیم. زرین دلاور خاطرنشان کرد: در استان همدان نیز واحدهای تولیدی بسیاری در زمینه پوشاک فعال هستند که تشویق و ترغیب آنها به صادرات و شناسایی و معرفی بازارهای هدف از دیگر برنامه‌های میز پوشاک است.

 

ارسال نظر