اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۰۹

ایران درصدد افزایش صادرات آرد به عراق است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گفت: ایران درحال رایزنی با روسیه درباره یک قرارداد واردات گندم است که به تهران اجازه می‌دهد میزان صادرات آرد خود را به عراق افزایش دهد. زرگران در گفت‌وگوی اختصاصی با رویترز افزود: این قرارداد شامل واردات ماهانه حدود 100هزار تن گندم از روسیه به کارخانه‌های خصوصی است که گندم را برای صادرات آرد خواهند کرد. وی گفت: این گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود که طی دو ماه آتی این قرارداد نهایی شود. رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران افزود: هفته گذشته در مسکو بودیم تا درباره این قرارداد گفت‌وگو کنیم البته مشکلات مالی کوچکی وجود دارد که باید حل شود. پس از آن می‌توانیم قرارداد را اجرا کنیم. روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم در جهان است که ذخایر زیاد آن در انتظار قرارداد فروش هستند. این درحالی است که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) روز سه‌شنبه گذشته (24بهمن ماه) اعلام کرده بود که 40درصد از محصولات کشاورزی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش از بین رفته است. فائو افزوده است: زیرساخت‌های کشاورزی، منابع آبی و تولیدات کشاورزی در عراق تخریب شده و تجهیزات زراعی، بذر، محصولات و انبارهای غلات و حیوانات اهلی آنها در جنگ با داعش غارت شده است.

افزایش صادرات در گرو پیوستن به w.t.o است

پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه اقتصادی مشترک ایران و لهستان اظهار کرد: لهستان به عنوان یکی از خاستگاه‌های تمدن در اروپا کشوری با فرهنگ، تمدن شکوفا که همزمان با خیزش‌های چند دهه اخیر در بلوک شرق همواره در قاره اروپا از شرکای مهم و مورد اعتماد ایران بوده است. وی افزود: روابط پایدار سیاسی ایران و لهستان با وجود سوءتفاهمات میان ایران و اروپا همواره ثبات خود را حفظ کرده است. نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بیان کرد: ایران با عبور از چالش‌های سیاسی بین‌المللی تلاش دارد با حضور بخش خصوصی روابط خود با کشورهای تاثیرگذار اروپایی را بهبود بخشد و در این مسیر ظرفیت‌های مناسبی از حوزه‌های دارو، کشاورزی، ماشین‌آلات، فناوری ریلی، صنایع معدنی و انرژی‌های تجدیدناپذیر و فرصت‌های همکاری اقتصادی بسیاری وجود دارد. سلطانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی لهستان پیشرفت مناسبی داشته است، تصریح کرد: با توجه به تغییر سیاست توسعه اقتصادی لهستان و متمایل شدن به بخش خصوصی باید شرایطی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور فراهم آورد. وی ادامه داد: در مسیر همکاری اقتصادی میان دو کشور نقش دولت و اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی اهمیت ویژه‌یی دارد که می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات مسیر را از میان بردارد. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اذعان کرد: ما نیازمند تسریع در صدور ویزا برای رایزن‌های اقتصادی دو طرف، استمرار روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای حضور در اروپا هستیم. سلطانی در پایان گفت: البته برای افزایش صادرات و دستیابی به بازارهای بین‌المللی نیاز به پیوستن به سازمان تجارت جهانی احساس می‌شود.

رصد تهران با ۳۰۰ بازرس اصناف

معاون هماهنگی و بازرسی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه همه کارهای اتاق اصناف را برای رصد بازار شب عید کنار گذاشته‌ایم، گفت: بازرسان با جدیت بازار شب عید را رصد و با هر گونه تخلف و گران‌فروشی برخورد می‌کنند. حسین درودیان در گفت‌وگو با فارس در مورد بازرسی‌های اتاق اصناف تهران در راستای رصد بازار شب عید، گفت: هر ساله دستورالعملی از اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت به بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران برای جلوگیری از گران فروشی اقلام و کالاهای شب عید ابلاغ می‌شود که امسال هم این دستورالعمل ابلاغ و اتاق اصناف ایران هم آن را به همه واحدهای بازرسی سراسر کشور ابلاغ کرده است. معاون هماهنگی بازرسی اتاق اصناف تهران افزود: علاوه بر رصد بازار شب عید در شهر تهران توسط بازرسان اتاق اصناف، بازرسانی در نمایشگاه‌های بهاره برای رسیدگی به شکایات مردم درباره تخلفات و گران‌فروشی مستقر می‌شوند. وی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بهاره مصلی امام خمینی(ره) تهران بیان داشت: در این نمایشگاه بازرسان اتاق اصناف در محلی که با پلاکارد مشخص شده، مستقر می‌شوند و مردم می‌توانند شکایات خود را به آنها انتقال داده و گزارش بگیرند و سپس شکایت خود را از تعزیرات پیگیری کنند. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمایشگاه بهاره امسال در 5 منطقه تهران برپا می‌شود، گفت: علاوه بر نمایشگاه بهاره مصلی که کار خود را از 25 بهمن آغاز کرده است، 4 نمایشگاه بهاره دیگر از 8 تا 18 اسفند ماه در فرهنگسرای خاوران، حکیمیه، پارک ارم و بوستان ولایت برپا می‌شود. درودیان گفت: 6 واحد بازرسی در شمال، شمال شرق، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب شرق و میدان میوه تره‌بار مرکزی تهران وجود دارند که در طول سال کار رسیدگی به مشکلات و شکایات مردم را در زمینه اصناف رسیدگی می‌کنند. وی با بیان اینکه مردم می‌توانند مشکلات خود را از طریق تلفن 124 اطلاع‌رسانی کنند، گفت: پس از اطلاع‌رسانی، بازرسان اصناف بلافاصله در محل حاضر و از شکایت گزارش تهیه می‌کنند. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران بیان داشت: 300 بازرس در سطح شهر تهران کار رصد بازار شب عید را از 20 بهمن آغاز کرده‌اند و بازرسی واحدهای صنفی در راستای جلوگیری از تخلف و گران‌فروشی تا 30 فروردین با جدیت ادامه دارد. وی افزود: این بازرسان اقدامات مربوطه را با همکاری گشت تعزیرات، علوم پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهند. درودیان با بیان اینکه اتاق اصناف تهران کارهای معمول خود را کنار گذاشته و تمام نیرو و توان خود را برای رصد بازار شب عید به‌کار برده است، گفت: عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و صدور آن، گران‌فروشی کالا و تخلفات دیگر از جمله مواردی است که شامل جریمه توسط بازرسان اتاق اصناف تهران می‌شود.

 

ارسال نظر