3 چالش صادراتی با عراق

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹۹
3 چالش صادراتی با عراق

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با توجه به نقش موثر صادرات در فضای کسب‌وکار، بر ضرورت مرتفع شدن موانع صادراتی تاکید کرد. شعبان فروتن در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام گفت: مشکلات مربوط به صادرات در استان ایلام با عراق جنبه داخلی و خارجی دارد. «اختلاف تعرفه‌های گمرکی در مرز، عدم اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلات فعالیت‌های صادراتی، اعمال سلیقه در فعالیت‌های مرزی» ازجمله موارد مربوط به مشکلات بخش خارجی و ناشی از مسوولان مرزی عراق است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، رییس اتاق ایلام به مشکلات داخلی در مرز مهران اشاره کرد و گفت: مشکلات عدیده‌یی در مرز مهران وجود دارد که می‌طلبد دولت از طریق وزارت خانه‌های مرتبط برای رفع یا کاهش مشکلات مرز وارد عمل شود.

فروتن بابیان اینکه در مرز مهران خلاء‌های زیادی وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات ما در مرز مهران نبود رایزن تجاری و اقتصادی از سوی دولت عراق است. مسوولان ایرانی باید از طریق دولت مرکزی عراق و با کمک سفارت ایران مشکلات موجود در مرز مهران را مطرح و مرتفع کند.

او بر لزوم هماهنگی بیشتر در بین گمرک زرباطیه عراق و مهران در خصوص صادرات کالا و مبادله‌های تجاری تاکید کرد و گفت: برای کاهش مشکلات و بهبود وضعیت مراوده‌های تجاری باید بین این دو مرز هماهنگی‌های بیشتری صورت بگیرد. یکی دیگر از موانع بر سر راه تجارت استان تداخل برنامه‌های مدیریتی و موازی‌کاری‌های دستگاه‌های اداری است که باید این موازی‌کاری‌ها اصلاح شود.

 

ارسال نظر