اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۷۷

استارت‌‌آپ‌های اعزامی به «جی‌تکس 2017»

بنابر اعلام معاون کسب‌وکار اتاق تهران 12 استارت‌آپ اعزامی به نمایشگاه جی‌تکس 2017 انتخاب شدند. در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین و اعزام یک هیات به نمایشگاه جی‌تکس 2017 در دوبی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران 12 استارت‌آپ را برای حضور در این نمایشگاه طی یک پروسه انتخاب کرد. معاون کسب‌وکار اتاق تهران درباره روند انتخاب استارت‌آپ‌های صاحب صلاحیت، جهت بهره‎مندی از حمایت اتاق تهران برای حضور در نمایشگاه جی‌تکس 2017 دوبی گفت: روند انتخاب به این به صورت بود که ابتدا طی مکاتبات گسترده‌یی با مراکز شتاب‌دهی کسب‎وکار یا تقاضای مستقیم، تعداد 56 استارت‌آپ جهت حضور در فرآیند داوری، درخواست خود را به اتاق تهران ارائه دادند. هومن حاجی‌پور افزود: در مرحله اول غربالگری نیز با در نظر گرفتن ملاک‌های مختلفی مانند ایده استارت‌آپ، عمر شروع استارت‌آپ و... از میان درخواست‌های رسیده تعداد 25 استارت‌آپ‌ پذیرفته شده و به مرحله داوری رسیدند. وی ادامه داد: البته قبل از مرحله داوری تعدادی از مجموعه‌ها به دلایلی از حضور در مرحله داوری انصراف دادند، استارت‌آپ‌های برتر توسط گروه داوران که جمعی از هیات نمایندگان اتاق تهران، خبرگان و نخبگان حوزه کسب‌وکارهای نوین و اساتید دانشگاه بودند به صورت همزمان در یک جلسه مورد بررسی قرار گرفتند. داوران در این مرحله برای امتیازدهی به مولفه‌هایی مانند حوزه بازار و صنعت، جریان‌های مالی و جذابیت مالی، مزیت رقابتی، تطابق با آینده و قابلیت رشد، سطح بهره‌مندی از فناوری و قابلیت جهانی شدن را به عنوان ملاک داوری و ارزیابی مد نظر داشتند. حاجی‌پور گفت: در نهایت با امتیازدهی داوران 12 استارت‌آپی که بالاترین نمره را اخذ کرده بودند برای اعزام به نمایشگاه جی‌تکس 2017 در دوبی انتخاب شدند. این استارت‌آ‌پ‌ها در فضایی که اتاق تهران در این نمایشگاه در اختیار گرفته است، حضور پیدا کرده و به ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود خواهند پرداخت.

کاهش اثاث‌کشی‌ها در تابستان امسال

ایسنا  رییس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری از کاهش ۳۰تا ۳۵درصدی اثاث‌کشی‌ها در تابستان امسال خبر داد. حسین زندی اظهار کرد: معمولا فصل تابستان دوران پیک اثاث‌کشی و کار همکاران ماست اما در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی به نظر می‌رسد، مستاجران ترجیح داده‌اند با مالک به توافق رسیده و به هر شکل که است از جابه‌جایی صرف‌نظر کنند بر همین اساس در این مدت شاهد کاهش قابل توجه تعداد اسباب‌کشی‌ها بودیم. وی همچنین درباره تعرفه‌های مربوط به جابه‌جایی نیز اظهار کرد: تعرفه‌های ما طی دو سال گذشته هیچ تغییری نکرده و با وجود تورم ۱۵تا ۲۰درصدی هرسال تعرفه‌های صنف ما همچنان مطابق با دو سال گذشته است که البته در این زمینه پیشنهاداتی را برای اصلاح تعرفه ارسال کرده‌ایم اما هنوز این رقم‌ها تایید نشده است. رییس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری در ادامه عنوان کرد: اکنون اگرچه تورم باعث شده دسترسی به خدمات خودرو افزایش قابل توجهی در قیمت داشته باشد اما ما نظارت شدیدی داریم تا همکاران ما تعرفه‌های موجود را رعایت کنند بر همین اساس می‌توان گفت که در ۷۰تا ۸۰درصد موارد تعرفه‌های مصوب رعایت می‌شود در مواردی که این تعرفه‌ها رعایت نشده مردم می‌توانند با مراجعه به اتحادیه شکایات خود را پیگیری کنند تا در مدت زمانی اندک حقوق آنها باز گردانده شود. زندی از مردم خواست تا پیش از عقد قرارداد با شرکت‌های باربری از اتحادیه استعلام‌های مربوطه را دریافت کنند تا این خدمات را به واحدهای مجاز بسپارند. وی با اشاره به ارائه توضیحاتی درباره مقرراتی که از سوی رانندگی و راهنمایی برای اضافه بار ماشین‌های باری لحاظ می‌شود، گفت: طبق قانون رسیدگی به این تخلفات امری ضروری است و ما نیز از این مساله استقبال کرده و خوشحالیم. رییس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری افزود: گاه مشاهده می‌شود که یک کامیون که حجم بار آن ۱۱تن است تا سقف ۲۰تن هم بار دارد که این موضوعات می‌تواند خطر‌های جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد بر این اساس ما از راهنمایی و رانندگی تشکر می‌کنیم و امیدواریم اجرای اینگونه طرح‌ها مقطعی نبوده و حالت دایمی داشته باشد.

راه‌حل رقابت‌پذیری کالای صادراتی

ایرنا  در پنج ماه نخست امسال 19میلیارد و 442میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 16.49درصد افزایش نشان می‌دهد. عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به خودرو و قطعات منفصل خودرو، کالاهای سرمایه‌یی و برخی کالاهای اساسی مربوط می‌شود. همچنین در مدت یاد شده میانگین قیمت کالاهای وارداتی کشورمان به ازای هر تن به یک هزار و 367دلار افزایش یافت که در مقایسه با پارسال 8.84 درصد افزایش نشان می‌دهد. مجموع صادرات غیرنفتی ایران در 5 ماه امسال به 17میلیارد و 193میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 4.95درصد کاهش یافت. در مرداد ماه صادرات پتروشیمی سبز شد و با یک روند افزایشی نسبت به چهارماه گذشته 2.03درصد افزایش یافت و 6 میلیارد دلاری شد اما تجارت خارجی ایران با کاهش صادرات سایر کالاها همراه بود.  در این بخش هم گرچه نسبت به 4ماه قبل شاهد بهبود بوده‌ایم اما 9.3درصد نسبت به پارسال کاهش ثبت شد که البته این رقم در تیرماه 14.99درصد بود. همچنین میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یاد شده به 358دلار رسید که 3.47درصد افزایش داشت. در همین زمینه، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران علت اصلی منفی شدن تراز تجاری ایران در 5 ماه نخست امسال را «نرخ ارز» دانست و گفت: برای رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی به کاهش تورم و متناسب‌سازی آن با تغییر جهانی و واقعی‌سازی نرخ ارز نیازمندیم. محسن بهرامی ارض‌اقدس افزود: در روزها و هفته‌های گذشته شاهد افزایش نرخ ارز بودیم و همین مساله می‌تواند به همان نسبت بر صادرات غیرنفتی تاثیر داشته باشد. وی یادآوری کرد: در ایران با وجود همه تلاش‌های انجام شده، هنوز شاهد تورم حدود 10درصدی هستیم بدان معنا که قیمت تمام شده کالاهای صادراتی ما سالانه 10درصد افزایش می‌یابد؛ درحالی که نرخ جهانی تورم به صفر نزدیک است.

 

 

ارسال نظر