اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۲۹

فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیاز جوامع شهری

اتاق اصناف ایران| عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌یی نیاز ضروری جوامع شهری است. محمدعلی صدیقی افزود: تمام جوامع در دنیا به سمت ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی حرکت کرده‌اند و نمی‌توان مسیر حرکت به سمت تکنولوژی روز را انکار کرد؛ چون ایجاد این فروشگاه‌ها در تعدیل هزینه‌های جاری و ثابت موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاید فعالیت این نوع فروشگاه‌ها برای اصناف سنتی نوعی تهدید به حساب بیاید، اما اصناف ما باید این تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند؛ به اعتقاد من اصناف می‌توانند با حرکت در راستای هلدینگ و ایجاد هم‌افزایی زمینه‌های لازم برای رسیدن به توسعه را فراهم کنند. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای صنفی کوچک هزینه زیادی دارد، ایجاد فروشگاه‌های مشترک برای اصناف بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اصناف باید با مشارکت یکدیگر این زمینه را برای خود مهیا کنند و چند واحد صنفی کوچک با ادغام، یک فروشگاه بزرگ را دایر کنند.

صدیقی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌یی باید عمکرد مطلوب داشته باشند، اظهار کرد: برخی فروشگاه‌ها در راستای سودآوری بیشتر دست به کارهایی می‌زنند که خیلی قابل قبول نیست و به نوعی تخفیف‌هایی را می‌دهند که در بازار رقابت ایجاد کنند اما تخفیف‌ها واقعی نیستند و از لحاظ کمی و کیفی از وزن محصول کاسته شده است.

اختلاف فاحش تراز تجاری ایران و برزیل

فارس| رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه در برخی محصولات از پتانسیل خوبی برای صادرات به برزیل برخوردار هستیم، گفت: این در حالی است که در مقابل واردات 2.2میلیارد دلاری برزیل به ایران ارزش صادرات ایران به این کشور ۷۵میلیون دلار بوده است. کاوه زرگران گفت: برزیل در زمینه تامین و تولید بسیاری از اقلام کشاورزی مزیت نسبی دارد، به‌طوری که بسیاری از اقلام کشاورزی در این کشور با پایین‌ترین قیمت تولید می‌شود و کشور دیگری نمی‌تواند در زمینه تولید این محصولات کشاورزی با آن رقابت کند. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با بیان اینکه برزیل به صورت سنتی تامین‌کننده بسیاری از اقلام کشاورزی مهم دنیا است، افزود: این کشور صادرکننده شکر، ذرت، دانه سویا و کنجاله سویا است و در بسیاری از این تولیدات به لحاظ قیمت و کیفیت مزیت مطلق دارد. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل بیان کرد: حدود 50میلیون دلار از صادرات ایران به برزیل مربوط به فرآورده‌های پتروشیمی از جمله کود بوده، حدود 20میلیون دلار شامل آهن و استیل و در این میان کشمش هم سهم ناچیزی در صادرات به برزیل داشته است. وی با بیان اینکه برزیل سالانه حدود 6 میلیارد دلار کود‌های کشاورزی وارد می‌کند، بیان کرد: این کشور حدود 6.5میلیارد دلار محصولات پلاستیکی و حدود 1.3میلیارد دلار آهن و استیل از اقصی نقاط دنیا وارد می‌کند.

فعالان اقتصادی به سوییس می‌روند

پایگاه خبری اتاق ایران| اتاق ایران و سوییس به‌طور مشترک و با همکاری یکدیگر و برای بررسی چگونگی توسعه روابط اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور، یک هیات تجاری به ژنو اعزام می‌کنند. در این سفر که به دعوت اتاق بازرگانی ژنو انجام می‌شود، مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، سرپرستی هیات تجاری ایرانی را برعهده دارد. این هیات از روز چهارشنبه پنجم مهرماه (27 سپتامبر 2017) تا شنبه هشتم مهرماه سال جاری (30 سپتامبر 2017) در سوییس حضور خواهد داشت و دیدارهای متعددی با فعالان اقتصادی این کشور برگزار می‌کند. برابر اعلام معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با طرف سوییسی، زمینه‌ فعالیت اعضای هیات اعزامی ایرانی در حوزه‌های نساجی، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، نفت و گاز، صنایع نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و امور مالی و بانکی است.

«جشن ملی تولید شکر» امروز برگزار می‌شود

«جشن ملی تولید شکر» امروز صبح هشتم مردادماه به مناسبت دستیابی به رکورد تاریخی یک میلیون و 650 هزار تنی تولید شکر و با حضور مسوولان دولتی و فعالان بخش‌خصوصی به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و انجمن صنایع قند ایران برگزار می‌شود. فعالان بخش خصوصی در این مراسم که با حضور محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور، در ساختمان اتاق ایران برگزار می‌شود، از اقدامات محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، تقدیر می‌کنند. میزان تولید شکر در کشور طی سال جاری در 120 سال گذشته بی‌سابقه بوده و این میزان تولید، 75 درصد از نیاز داخلی را تامین کرده است. فعالان بخش خصوصی رسیدن به چنین رکوردی را ناشی از سیاست‌های حمایتی دولت یازدهم و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دوره محمود حجتی می‌دانند. مراسم جشن ملی تولید شکر از پیشکسوتان صنایع قند و شکر کشور نیز تجلیل خواهد شد.

 

ارسال نظر